Kova nimi: Tom Cruisen Top Gun -jatko-osassa tähdätään huipulle myös musiikin suhteen

28.4.2022 11:23

Kasariraina Top Gunin jatko-osan ensi-ilta häämöttää ensi kuun 26. päivä. Kuten ensimmäisessä elokuvassa, Tom Cruise näyttelee myös sarjan toisessa osassa pilottiässä Maverickia. Leffaa ei ole tehty puolivillaisesti, sillä Cruisen on kerrottu vaatineen sekä itseltään että kanssanäyttelijöiltään paljon: heidän piti mm. oikeasti kyetä lentämään konetta ja sietää G-voimia.

Vaikuttaa myös siltä, että Top Gun: Maverickin soundtrackin halutaan olevan keskivertoa parempaa tasoa. Rainan tunnussävelmästä vastaa nimittäin itse Lady Gaga, jolla on kokoelmissaan mm. sylillinen Grammy-palkintoja ja myös yksi parhaan laulun Oscar.

Vielä julkaisematon Gaga-kappale kantaa nimeä Hold My Hand. Se saapuu markkinoille singlenä heti elokuvan ensi-illan yhteydessä. Vaikka kappaleesta ei tässä vaiheessa ole julkaistu sekuntiakaan, sen nimi antaa ymmärtää, että kyseessä olisi tunteellinen vuodatus.

Leffan synopsiksen mukaan Cruisen näyttelemä Maverick toimii vuosikymmenien kokemuksellaan urheana koelentäjänä. Hän on kouluttamassa nuoria oppilaita erikoistehtävään. Siihen valmistautuessa hänen on kohdattava menneisyytensä aaveita ja syvimpiä pelkojaan.

Lähde: SlashFilm

Kuva: Paramount/ Top Gun: Maverick, 2022