Petaako The Batman tietä jälleen uudelle Jokerille?

5.3.2022 22:10

The Batman lepattelee tällä hetkellä viikonlopun kassahirmuna. Myös Suomessa perjantaina ensi-iltaan tullut elokuva on tiettävästi pelkästään Yhdysvalloissa tuomassa kassaan 120 miljoonaa dollaria tänä viikonloppuna. Se on yli puolet elokuvat budjetista.

Leffan on kerrottu aloittavan uuden Batman-elokuvien sarjan. Näin ollen ei ole suuri yllätys, että The Batmanin loppu jää hieman auki. [Spoilervaroitus!] Vaikka elokuva vilisee jo muutenkin Batmanin tuttuja vihollisia, rainan loppuun on sisällytetty vielä cameo Barry Keoghanin tulkitsemalta rikollishahmolta. Leffan lopputeksteissä Keoghanin hahmo on nimetty näkymättömissä olevaksi Arkhamin vangiksi, mutta hahmon puheenparsi ja viesti ovat saaneet fanikunnan olettamaan, että kyseessä on Jokeri.

The Batmanin ohjannut ja osittain myös käsikirjoittanut Matt Reeves vahvistaa oletuksen oikeaksi. Mutta tarkoittaako lyhyt kohtaus tutun Batman-pahiksen suurta paluuta leffasarjan jatko-osassa?

– Se ei ole yksi sellaisista Marvelin tai DC:n lopputekstikohtauksista, joissa vihjataan, että: ”Hei, tätä seuraavassa elokuvassa!” Tosiasiassa minulla ei ole mitään ajatusta, milloin tai jos [lainkaan] toisimme tätä hahmoa takaisin elokuviimme, Reeves toteaa.

Lähteet: Deadline, Variety, Box Office Mojo

Kuva: Warner Bros./ The Batman, 2022