Bond-kaunottaren uutuudesta Netflixin ensimmäinen oma ”tuhma” elokuva

12.2.2022 15:06

Kovassa nosteessa oleva kuubalaislähtöinen näyttelijä Ana de Armas nähdään Marilyn Monroena Netflixin alkuperäiselokuvassa Blonde. Myös Bond-raina No Time to Diessa esiintynyt de Armas ei vilahda Blondessa vain sivuroolissa, sillä kyse on kuulun seksisymbolin elämäkertaelokuvasta.

Elokuvasta on tulossa erityinen Netflixin historiassa, sillä suoratoistopalvelun omat leffat ovat yleensä saaneet matalat katseluikärajat. Blondelle on kuitenkin annettu Yhdysvalloissa jo luokitus NC-17, eli sitä ei suositella 17-vuotiaille tai nuoremmille katsojille. Ohjaaja Andrew Dominikin (mm. Jesse Jamesin salamurha pelkuri Robert Fordin toimesta, Killing Them Softly) mukaan Blonde on hänen aiempia elokuviaan helpommin lähestyttävä, mutta:

– Se on vaativa elokuva. Jos yleisö ei siitä tykkää, se on sitten helvetti yleisön ongelma. Ei tässä vaalivoittoa tavoitella… Se on NC-17-luokitettu elokuva Marilyn Monroesta, tavallaan sitä mitä halutaan, eikö vaan? Minä tahdon mennä katsomaan NC-17-luokitetun version Marilyn Monroen tarinasta.

Blonden tulo nähtäville on ollut hitaanpuoleista, sillä huhujen mukaan jälkituotannossa on pitkään viilattu mm. Ana de Armasin aksenttia amerikkalaisemmaksi. Dominik kuitenkin pyrkii saamaan leffansa esitykseen viimein Cannes’n elokuvafestivaaleille, jotka järjestetään tänä vuonna toukokuussa. Joka tapauksessa rainan voi myöhemmin katsoa Netflixiltä.

Lähde: SlashFilm

Kuva: Nicole Dove © 2019 DANJAQ, LLC AND MGM. ALL RIGHTS RESERVED./No Time to Die