Megaluokan toimintaleffoistaan tunnettu ohjaaja tuomitsi Marvel-leffat

Mm. Martin Scorsese ja Ridley Scott ovat aiemmin puhuneet negatiiviseen sävyyn supersankarileffoista. Scorsese totesi pari vuotta sitten, etteivät ne edes ole elokuvia, vaan niin hyvin kuin ne onkin tehty, ja näyttelijöiden tehdessä parhaansa niissä olosuhteissa, ne ovat lähinnä huvipuistoja. Nyt tähän vastustajien leiriin on liittynyt uusi nimi.

Maailmanloppu- ja katastrofikuvauksistaan (mm. Independence Day -elokuvat, 2012) tunnettu ohjaaja Roland Emmerich kokee, että jättikokoisten franchise-elokuvien vaikutus on haitallinen muulle elokuvatuotannolle. Hänen kantansa ei koske vain sarjakuvafilmatisointeja:

- Luonnollisesti Marvel ja DC Comics ja Tähtien sota ovat kutakuinkin ottaneet vallan. Se tuhoaa alaamme, sillä kukaan ei tee enää mitään alkuperäistä.

Emmerichillä on kuitenkin myös ehdotus tilanteen korjaamiseksi:

- Meidän pitäisi tehdä rohkeita uusia leffoja.

Ohjaajan uusin elokuva, Moonfall, on tulossa ensi-iltaan Suomessa tässä kuussa. Siinä Maata uhkaa, ei Independence Dayn tapaan avaruusolioiden joukko, vaan törmääminen Kuun kanssa.

Lähteet: Metro.co.uk, The Guardian, Newsweek

Kuva: Cinemasense (Reiner Bajo)

R. Isoviita 05.02.2022 klo 18:46

Parodialegenda olisi halunnut tehdä Harry Potter -hupailun – tuotantoyhtiö tylynä

Ironista kyllä, Harry Potter -tähti esittää nyt samaa miestä.

Scarlett Johanssonilta yllättävä käänne

Vaihtelun vuoksi?

Squid Game -näyttelijää syytetään ahdistelusta

78-vuotias kiistää teon.

”En ikävöi työtäni”, sanoi Disney-pomo – mitä ihmettä on meneillään?

Mikki Hiirestä ja Aku Ankasta tunnettu viihdejätti myllerryksen kourissa.