Traileri ei kertonutkaan koko totuutta – fanit haastoivat elokuvayhtiön

Bond-kaunottarien joukkoon No Time to Die -elokuvan myötä liittynyt Ana de Armas omaa kiihkeän fanikunnan. Näyttelijän fanit odottivat näkevänsä hänet myös musiikkikomedia Yesterdayssa. Kun näin ei ollutkaan, he päättivät haastaa elokuvan levittäjäyhtiön oikeuteen.

Fanien mielestä elokuvan markkinointimateriaalilla johdettiin heitä harhaan. Ana de Armas vilahti muutaman sekunnin ajan elokuvan trailerilla, mutta varsinaisesta leffasta hänen kohtauksensa olikin leikattu pois. Käsikirjoittaja Richard Curtisin mukaan de Armasin hahmo aiheutti ongelmia, sillä rainan päähenkilö, muusikko Jack (Himesh Patel), katseli naista niin lämpimästi, että yleisö alkoi pitää Jackia kelvottomana tämän todelliseksi rakkauden kohteeksi tarkoitetulle Ellielle (Lily James).

- Se oli niitä tapauksia, joissa sinulla on yksi elokuvasi suosikkikohtauksista, mutta se oli uhrattava leikkaushuoneen lattialle kokonaisuuden takia, Curtis muistelee.

Koska de Armasia nähtiin kuitenkin elokuvan trailerilla, fanit tunsivat ennakko-odotuksensa petetyiksi. Heidän mielestään elokuvayhtiö Universal käytti de Armasia mainonnassa, koska sekä Himesh Patel ja Lily James ovat tavalliselle katsojalle tuntemattomampia nimiä. Haasteen jättäneet fanit vaativat Universalilta korvauksia kokemastaan vahingosta, mutta myös Yesterday-leffan markkinointimateriaalin korjaamista paremmin todellisuutta vastaavaksi.

Lähteet: Deadline, SlashFilm

Kuva: Nicola Dove © 2021 DANJAQ, LLC AND MGM. ALL RIGHTS RESERVED/ No Time to Die

R. Isoviita 22.01.2022 klo 23:11

Voisiko Johnny Depp sittenkin palata Pirates of the Caribbean -leffoihin?

Huipputuottaja Bruckheimer valottaa tilannetta.

Neljäs Ihmeotukset-leffa ei ole näkyvissä: Ohjaaja lähti tekemään muuta

Dumbledoren salaisuudet ei ole kiinnostanut toivotusti.

Yksi iso hahmo puuttuu Top Gun -jatko-osasta – mutta miksi?

Näyttelijä itse on antanut yhden selityksen.

Robbie Williamsin elämästä kuvataan leffaa – tähti nähdään elokuvassa myös itse

Yli 75 miljoonaa levyä – niiden varrelta riittänee tarinaa.