Ralph Fiennes paljasti, mitä hän ei suostunut tekemään megaluokan leffasarjassa

30.12.2021 21:57

Brittitähti Ralph Fiennes hyppäsi melko pienellä viiveellä Harry Potter -leffasarjasta toiseen megaluokan leffasarjaan. Fiennes pahisteli lordi Voldemortina elokuvassa Harry Potter ja kuoleman varjelukset, osa 2 vuonna 2011 ja ilmestyi sitten James Bondin maailmaan Gareth Malloryna vuonna 2012 elokuvassa 007 Skyfall.

Vaikka Fiennes on 007-roolissaan hyvien puolella, asia olisi voinut olla myös toisin. Jo läpimurtonsa hyytävänä vihollisena Steven Spielbergin Schindlerin listassa vuonna 1993 tehnyt näyttelijä on paljastanut, ettei hänen toinen Bond-elokuvansa toteutunut aivan alkuperäisten suunnitelmien mukaan. Ohjaaja Sam Mendes oli kaavaillut tekevänsä Fiennesin roolihahmosta siinä roiston.

– Luulen, että voin nyt sanoa joutuneeni taistelemaan Samin pyrkimystä vastaan tehdä M:stä… Sanoin: ”En halua näytellä M:ää, kun teet käänteen ja hänestä pahan tyypin. Ei M ole koskaan paha.” Kävin muutamia aika tiukkoja keskusteluja Samin kanssa tästä, vakuutellen, ettei se sopisi minulle, Fiennes kertaa.

Mendesillä oli mielessään ajatus tehdä Fiennesin hahmosta rikollisjärjestö Spectren kieroilija, mahdollisesti jopa uusi Ernst Blofeld ennen kuin Christoph Waltzin huhuttiin tulleen roolitetuksi Blofeldiksi. Waltzin roolihahmon nimeksi ei kuitenkaan kerrottu alkuun Blofeldiä, vaan Oberhauser. Kun Fiennesin vastarinta ei murtunut, Blofeldin päätettiin harjoittavan kuurupiiloa toisen henkilöllisyyden takana.

Lähde: SlashFilm

Kuva: Columbia Pictures/Danjaq/Eon Productions/B24/MGM/ 007 Spectre, 2015