Spider-Manin tulevaisuudesta käytiin niin kiihkeitä neuvotteluja, että eväsleipäkin kävi aseeksi

26.10.2021 20:47

Hämähäkkimies on Marvel-sankari, jonka elokuvalliset oikeudet ovat Marvel Studiosin sijaan Sonylla. Yhtiöt ovat tehneet silti näkyvää yhteistyötä Tom Hollandin Spider-Man-aikakaudella. Tähän pääsy ei tapahtunut luonnollisesti helpolla.

The Story of Marvel Studios: The Making of the Marvel Cinematic Universe -kirja paljastaa, että Sonyn tuottaja Amy Pascal kävi välillä ns. kovilla kierroksilla Spider-Man-neuvotteluissa. Marvel Studiosin johdossa toimiva Kevin Feige oli suostunut vaihtamaan ajatuksia Hämähäkkimies-elokuvista jo Andrew Garfieldin tähdittäessä Amazing Spider-Man -leffasarjaa. Feige ei kuitenkaan halunnut tehdä osallisuudestaan numeroa.

Pascal kertoo kirjassa, että hän olisi halunnut tehdä Feigen roolista näkyvämmän ja virallisemman, mutta Feigelle tarjottu rooli näyttäytyi hankalana.

Esitellessään Feigelle ideaa Amazing Spider-Man 3:sta, Pascal sai kuulla tältä nopeasti, että suunnitelma oli kaikkea muuta kuin toimiva. Tilanne eskaloitui Pascalin mukaan näin:

– Ensin olin todella katkera. Aloin kai itkeä ja heitin hänet ulos toimistostani, tai saatoin heittää häntä eväsleivällä.

Seuraavana päivänä Pascal ja Feige päätyivät kuitenkin keskustelemaan aiheesta uudelleen lounaalle. Pascalin mukaan hän oli ehtinyt punnita Feigen näkemystä, ja keskustelut jatkuivat paremmissa merkeissä, sillä:

– Hitto, se jätkä on fiksu.

Lähde: Collider

Kuva: Sony/ Spider-Man: Far From Home, 2019