Nicolas Cage näyttelee "itseään", mutta miksi leffa ei nouse hänen suosikkilistalleen

16.9.2021 22:43

Pitkän tauon jälkeen runsaasti kehuja Pig-elokuvansa pääroolista saanut Nicolas Cage on saanut valmiiksi taas uuden leffan. Tom Gormicanin The Unbearable Weight of Massive Talent -rainassa Cage esittää Nicolas Cagea.

Leffa voi tämän jo tiedon pohjalta vaikuttaa varsinaiselta metatarinalta. Cagen hahmon on myös kerrottu olevan neuroottinen näyttelijätähti, joka ei enää saa haluamiaan rooleja. Mutta uskooko tosielämän Cage uuden elokuvansa olevan niin hyvä kuin sen ympärillä pyörivä hype antaa ymmärtää ja olisiko siitä hänen omalle suosikkilistalleen Citizen Kanen ja Kellopeliappelsiinin seuraan?

– En aio koskaan katsoa sitä. Managerini Mike Nilon, joka myös tuotti tätä leffaa katsoi sitä ja oli hyvin tyytyväinen. Olen kuullut, että yleisö tykkäsi siitä. Mutta minulle olisi liian sekopäistä katsoa teatterissa ylikierroksilla käyvää versiota itsestäni. Tom Cormigan ohjasi minua  sellaiseen suuntaan. Sanoin, etten ole sellainen, vaan olen hiljaisten ja meditatiivisten hetkien tyyppi. Mutta hänen mielestään neuroottinen Cage on paras Cage, joten annoin mennä, näyttelijä toteaa.

Lähteet: Collider, Cinemablend, Indiewire

Kuva: Pathé Films/Snowden, 2016