Denis Villeneuven Dyyni saattaa saada jatkoa nopeasti

7.9.2021 12:49

Mm. Blade Runner -jatko-osastaan tunnettu Denis Villeneuve on ehtinyt saada jo paljon kiitosta heiltä, jotka ovat päässeet näkemään hänen versiointinsa Frank Herbertin tieteiseepoksesta. Suomessa Dyyni on tulossa ensi-iltaan ensi viikon lopulla. Herbertin tekstissä riittää kuitenkin ammennettavaa, joten koko tarina ei mahdu yhteen elokuvaan.

Villeneuve on nyt kertonut suunnitelmistaan tarinan jatkon suhteen. Vaikka tuotanto on massiivinen, eikä Dyyni ole teoksena helpoimmasta päästä kääntää elokuvamuotoon, ohjaaja vaikuttaa tarmokkaalta.

– Kun teet elokuvaa kahdessa osassa, kun teet ensimmäisen osan, sinun täytyy tietää, mitä teet seuraavassa. Joten saatan sanoa olevani hyvin valmis jatkamaan [Dyynin parissa] aika nopeasti, Villeneuve toteaa.

Jatko riippuu kuitenkin paljolti studiosta. Warner Bros. ei ole vielä ilmoittanut kantaansa asiassa.

– Jos intoa koskaan on ja elokuvalle näytetään vihreää valoa ennemmin kuin myöhään, sanoisin sen olevan valmiina kuvattavaksi varmasti 2022. Todellakin 2022. Haluaisin niin, koska olen valmiina hommiin ja tykkäisin tuoda [jatko-osan] katsottavaksi niin pian kuin mahdollista, Villeneuve lupaa.

Lähde: Collider

Kuva: SF Films/ Warner. Bros./ Dyyni, 2021