Ben Affleckin tähdittämälle sankarileffalle jatkoa

4.9.2021 18:02

Ben Affleckin lento Batmanina on jäänyt lyhyeksi. Vuonna 2016 valmistunut toimintaraina The Accountant oli kuitenkin kaksoiselämää viettävästä sankarista kertoessaan kuin korviketta sille, ettei Affleckin tähdittämä ja ohjaama Batman-elokuva toteutunut. Nyt The Accountant on saamassa myös jatkoa.

Ensimmäisessä rainassa Affleckin tulkitsema ja autismin kirjoon kuuluvasta tilasta kärsivä miekkonen, Chris Wolff, hoitaa päivisin merkittävien asiakkaiden kirjanpitoa, mutta käy muuna aikana pahaa vastaan kuin supersankari konsaan. Myös ensimmäisen elokuvan ohjannut Gavin O’Connor on nyt vahvistanut, että jatkoa on tulossa. Eikä siinä kaikki:

– Teemme toisen osan. Saimme solmittua siitä kirjaimellisesti ihan äsken sopimuksen. Teemme The Accountantia taas… Olen aina halunnut tehdä kolme elokuvaa, koska kakkososa tulee olemaan enemmän – me tuomme hänen veljeään tarinaan. Niinpä [Jon] Bernthalilla on kakkososassa enemmän ruutuaikaa. Ja sitten kolmas elokuva on, [kuten] kutsun sitä: ”Sademies steroideilla”, [eli] kolmas elokuva kertoo veljeskaksikosta, tästä oudosta parista. Kolmosesta tulee ns. buddy-leffa, kaveritarina.

Lähde: Dark Horizons

Kuva: Warner Bros./ The Accountant, 2016