Shazamin jatko-osan naishahmojen puvustusta moititaan liian paljastavaksi

Hilpeä supersankariseikkailu Shazam! saa jatko-osan, mutta leffaa pitää odottaa ainakin vuoteen 2023. Shazam! Fury of the Gods -nimisen rainan tiimoilta on kuitenkin jo julkaistu ennakkomateriaalia. Siinä on esitelty mm. hahmojen uusia pukuja, joista osa yleisöstä on harmistunut.

Erityisesti elokuvan naishahmojen asut ovat nyt herättäneet paheksuntaa. Jatko-osassa Shazam itse nähdään tietenkin tutusti yliampuvan lihaksikkaassa kokovartalopuvussaan. Naispuolisille sankareille on kuitenkin kehitelty paljasta pintaa tarjoavia asuja, joita pidetään esineellistävinä. Taistelutilanteissa peittävämpi asu, kuin esim. minihame, olisi luonnollisesti turvallisempi ja uskottavampi sotisopa.

Ohjaaja David F. Sandbergin julkaisema yhteiskuva uuden rainan hahmoista herätti ehkä yllättävänkin äläkän, ottaen huomioon, että kyseessä on kuitenkin huumoripitoinen sarjakuvafilmatisointi. Leffan nimihenkilöä tulkitseva Zachary Levi on toppuutellut asukritiikkiä sosiaalisessa mediassa:

- Hei kaikki! Halusin vain kiittää tuestanne uusia asujamme kohtaan leffassamme Shazam: FotG! Tämä on suuri kehitysaskel, […] eikä kukaan tunne itseään esineellistetyksi niissä.

Lähde: MovieWeb

Kuva: Warner Bros./Shazam!, 2019

R. Isoviita 23.06.2021 klo 16:53

Maailman parhaimmasta agentista valmistuu leffa, jossa nähdään myös Henry Cavill

Näyttelijä on ollut Bond-spekulaatioissa mukana.

Tolkien-tähti pestattiin todella kumman hepun rooliin

Kokemusta myös muista kummajaisista.

Tulipalo tuhosi mittavan määrän elokuvahistoriaa

Harvinaisuuksia katosi.

Tom Hanks hyppäsi omintakeisesta näkemyksestään tunnetun ohjaajan kelkkaan

Uudella leffalla ei ole vielä nimeä.