Pelkkää CGI-höttöä ja tekolihaksia? Marvel-sankaria 1970-luvulta näytellyt tähti muistutti, että asiat voidaan hoitaa myös toisin

Supersankarileffojen ja -sarjojen tekeminen vaatii tietokonevoimaa, kuinka muuten sarjakuvapiirtäjien aivoitukset olisi mahdollista herättää eloon? Esim. Marvel-leffojen buumi käynnistyi vuoden 2008 Iron Manista, kun CGI oli vakiinnuttanut paikkansa tehostemaakareiden työkalupakissa.

Sarjakuvista tuttuja seikkailuja on siirretty valkokankaalle ja TV-ruutuihin kuitenkin jo ennen kuin tietokoneiden näytöillä esim. pystyttiin edes esittämään 16 eri väriä kerralla. Kehonrakentaja ja näyttelijä Lou Ferrigno lainasi huomionarvoista olemustaan Marvel-sarja The Incredible Hulkiin jo 1970-luvun lopulla. Ferrigno muistuttaakin nyt, että supersankariseikkailujen luomiseen olisi myös toinen tie:

- En keksi toista supersankaria, jota ei olisi luotu [toppauksin varustetulla] puvustuksella tai CGI:llä. Tein hiton kovasti töitä ruokavalioni ja harjoitusteni kanssa Hulkin roolia varten. En halunnut pettää ketään. Hulk oli myös minun lapsuuteni sankari.

Tuorein versio Hulkista on Avengers-leffasarjassa nähty ja CGI:llä valtavaksi kasvatettu lihaskimppu, jota tulkitsee näyttelijä Mark Ruffalo.

Lähde: THR

Kuva: GabboT

R. Isoviita 19.06.2021 klo 23:44

Netflix kasvattaa leffa-arsenaaliaan

Suoratoistojätti pukkaa ulos leffoja tiheämpään kuin vuodessa on viikkoja.

Elokuvamaailman paha poika, huuruisen Enter the Voidin ohjaaja, avautui elämänmuutoksestaan

Gaspar Noé on tunnettu rajuista kuvauksistaan.

Netflix iski jarrua Roald Dahlin lastenkirjan leffaversioinnille

Tilanne Englannissa ei näytä hyvältä.