Pelkkää CGI-höttöä ja tekolihaksia? Marvel-sankaria 1970-luvulta näytellyt tähti muistutti, että asiat voidaan hoitaa myös toisin

19.6.2021 23:44

Supersankarileffojen ja -sarjojen tekeminen vaatii tietokonevoimaa, kuinka muuten sarjakuvapiirtäjien aivoitukset olisi mahdollista herättää eloon? Esim. Marvel-leffojen buumi käynnistyi vuoden 2008 Iron Manista, kun CGI oli vakiinnuttanut paikkansa tehostemaakareiden työkalupakissa.

Sarjakuvista tuttuja seikkailuja on siirretty valkokankaalle ja TV-ruutuihin kuitenkin jo ennen kuin tietokoneiden näytöillä esim. pystyttiin edes esittämään 16 eri väriä kerralla. Kehonrakentaja ja näyttelijä Lou Ferrigno lainasi huomionarvoista olemustaan Marvel-sarja The Incredible Hulkiin jo 1970-luvun lopulla. Ferrigno muistuttaakin nyt, että supersankariseikkailujen luomiseen olisi myös toinen tie:

– En keksi toista supersankaria, jota ei olisi luotu [toppauksin varustetulla] puvustuksella tai CGI:llä. Tein hiton kovasti töitä ruokavalioni ja harjoitusteni kanssa Hulkin roolia varten. En halunnut pettää ketään. Hulk oli myös minun lapsuuteni sankari.

Tuorein versio Hulkista on Avengers-leffasarjassa nähty ja CGI:llä valtavaksi kasvatettu lihaskimppu, jota tulkitsee näyttelijä Mark Ruffalo.

Lähde: THR

Kuva: GabboT