Henry Cavill vahvisti napanneensa roolin kuolemattomana sankarina

23.5.2021 20:36

Teräsmiehen viittaa mm. Zack Snyderin Justice Leaguessa kantanut ja The Witcher -sarjan pääroolista tuttu Henry Cavill on napannut uuden fantasiaroolin. Cavill nähdään kulttisuosiota nauttivan Highlander-elokuvan uuden versioinnin pääosassa. Tarina kertoo kuolemattomista, joita voi lopulta olla vain yksi Maan päällä.

Näyttelijä kommentoi pestiään näin:

– Olen ollut Highlander-fani poikasesta asti. The Queenin ja kasarin loiston siivittämistä leffoista aina TV-sarjaan, jossa oli huomattavasti yhden veljeni näköinen näyttelijä mukana. Koska en pelkää tarttua miekkaan ja leffan vetovastuu on lahjakkaan ohjaaja Chad Stahelskin [John Wick] harteilla, tämä on ohittamaton tilaisuus. Sukellamme syvälle franchisen kerrontaan kaikkine käsillä olevine työkaluinemme, ja teemme tästä seikkailun, jota en minä (ja toivottavasti ette tekään) koskaan unohda.

Highlander-reboot on ollut vireillä jo pidemmän aikaa. Esim. aiemmin Ryan Reynoldsia on kaavailtu uudeksi ylämaalaiseksi ja vuonna 2014 Tom Cruisen huhuttiin olevan vahvana ehdokkaana uuden Highlander-versioinnin miekkamies Ramireziksi. Alkuperäisessä elokuvasarjassa Ramirezina riemastutti skottiaksentissaan pitäytynyt Sean Connery. Highlanderin itsensä osassa nähtiin 1986-2000 puolestaan New Yorkissa syntynyt mutta Euroopassa varttunut Christopher Lambert.

Nähdäänkö rebootissa Lambertia (64 v.) edes cameo-roolissa, se ei vielä ole tiedossa. Edelleen aktiivinen Lambert on kuitenkin mukana esim. ohjaaja ja käsikirjoittaja Marko Mäkilaakson tulevassa The Creeps -toimintafantasiassa.

Lähteet: CimenaBlend, BBC, EW

Kuva: Thorn EMI/Highlander, 1986