Stunt-naisen rooli toi hänelle elinikäisen porttikiellon

Viime vuonna julkaistun Borat-leffan jatko-osan moni tempaus saattoi vaikuttaa lähes spontaanilta, sillä elokuvan juoni muuttui suunnitellusta myös sen tekemisen aikana. Muutoksiin oli syynä pitkälti covid-19-pandemia. Elokuvassa Boratin tytärtä näyttelevän Maria Bakalovan stunt-näyttelijänä toiminut Kate Cochran paljastaa yksityiskohtia kulissien takaa.

Cochran oli mukana myös kohtauksessa, jossa presidentti Trumpiksi naamioitunutta Boratia näyttelevä Sacha Baron Cohen kantaa "tyttärensä" rebublikaanien kokoontumiseen ja tarjoaa tätä tuolloiselle varapresidentti Mike Pencelle. Cochran kuvailee sitä ehkä hulluimmaksi kohtauksekseen.

- Joka kerta, kun katson sen kohtauksen, minua hirvittää. Tyypillisesti teen töitä suljetussa ympäristössä. Jokainen sellaisessa paikalla oleva henkilö on osa toimintaa, jottei mikään muodostuisi esteeksi [stunt-tempussa]. Tässä tapauksessa oli niin monta tuntematonta tekijää[,] ja ihmiset muuttuivat todella aggressiivisiksi. He näkevät mitä teemme, ja luulevat meidän rikkovan heidän oikeuksiaan ja muistan […] Sacha heitti minut olalleen ja melkein heti ihmiset alkoivat huutaa ja minusta joku löikin häntä pariin otteeseen, Cochran kuvailee.

Cochranin mukaan piilokameroista vastanneet eivät voineet tehdä asialle mitään, ellei tilanne olisi äitynyt erittäin pahaksi. Kohtausta harjoiteltiin tarkkaan lukuisia kertoja etukäteen ja lakimiehet olivat mukana opastamassa, mitä he saisivat tehdä laillisuuden rajoissa. Esim. varapresidentti Penceä kohti ei saanut kääntyä, vaikka valmiissa elokuvassa Cohen näyttää puhuvan suoraan hänelle. Koko temppu oli ohi muutamissa sekunneissa, sillä salainen palvelu otti Cochranin ja Cohenin kiinni ja ohjasi pois tapahtumapaikalta.

Viralliseen kokoontumiseen tehdyllä stunt-tempulla oli myös haittapuolensa. Cochranin mukaan heille langetettiin elinikäinen porttikielto konservatiivipuolueen konferenssipaikalle. Sen lisäksi hän löysi nimensä tempauksen jälkeen Yhdysvaltain hallituksen listalta, jolla on luetteloitu poliittisia ääritoimijoita.

Lähde: Metro.oc.uk

Kuva:Amazon Prime/Borat Subsequent Moviefilm, 2020

R. Isoviita 15.04.2021 klo 21:01

Tom Cruise palautti palkintojaan takaisin

Golden Globe -palkintojen taustaorganisaatio vastatuulessa.

Legendaarisen toimintajännärin naistähti osastaan: ”Tarpeeton siinä elokuvassa.”

1960-luvun kaunotar muisteli osaansa Steve McQueenin rinnalla.

Jälleen uusi menetys Guardians of the Galaxy -perheessä?

Tiimin rivit ehkä kutistumassa.

Blake Lively nappasi muikean sarjakuvaleffan pääroolin

Kuulostaako lähes yhtä tappavalta kuin Deadpool?