Mitä kuuluu Poliisiopisto-tähti Steve Guttenbergille?

4.4.2021 21:49

Kasarikomedia Poliisiopisto kuuluu ahkerasti TV:ssä kierrätettyihin elokuviin. Reilusti yli 20 kertaa eri kanavilla esitettyyn rainaan ja sen jatko-osiin on ollut melkein mahdoton olla törmäämättä. Leffasarjan ensimmäisestä sen neljänteen osaan sankarillista Mahoneyta näytellyt Steve Guttenberg muistetaan edelleen roolistaan, mutta hänen ei alkujaan pitänyt olla leffassa mukana.

– Tiesin sen roolin. Se oli sekoitus Upseeria ja herrasmiestä sekä [Bill Murrayn] Natsat-komediaa. Mutta minun piti koe-esiintyä sitä varten, koska he tarjosivat osaa ensin Michael Keatonille ja hän hylkäsi sen, Guttenberg paljastaa.

Vaikka Guttenbergin nimi ei ehkä olekaan vuosikausiin paistatellut isoimmalla leffajulisteissa, hän ei ole vaihtanut alaa. Näyttelijän on voinut huomata mm. etsiväsarjasta Veronica Mars, ja vuonna 2017 hän näytteli pitkään Ballers-urheiludraamassa. Guttenbergin tuoreimpia sarjakiinnityksiä on Dr. Katmanin rooli Goldbergit-komediasarjassa. Hänen uusi elokuvaroolinsa on kuitenkin hyvin erilainen näihin kaikkiin verrattuna.

Guttenberg esittää elokuvassa Original Gangster brittirikollista, joka on paitsi paha suustaan myös varsinainen psykopaatti. Elokuvan on ohjannut ja käsikirjoittanut Savvas D. Michael. Guttenbergin kultakutrisen roistohahmon voi bongata luonnollisesti myös elokuvan trailerista:

Lähteet: The Guardian, Elonet

Kuva: Rob DiCaterino (CC)