The Walking Deadin taustalta tunnettu Greg Nicotero haluaa elvyttää hirviöklassikon

28.3.2021 22:33

Elävien kuolleiden maailmaa tv-ruutuihin The Walking Deadissa niin tuottajan, ohjaajan kuin tehosteiden tekijän ominaisuudessa tuonut Greg Nicotero omaa eittämättä kokemusta rujojen ja pelottavien hahmojen luomisesta. Nicoterolla on tehosteiden parista myös lukuisia palkintoja ja ehdokkuuksia, mutta kunnianhimoa miehellä riittää yhä. Hän on paljastanut haluavansa tuoda uudelleen valkokankaalle klassisen Universal-hahmon, mustan laguunin hirviön.

Mustan laguunin hirviö esiintyi valkokankailla 1954. Vaikka Universalilla on sittemmin ollut aikeita tuoda vanhoja hahmojaan Draculasta näkymättömään mieheen uusiin elokuviin, laguunin hirviö ei ole vielä omaa rebootia saanut. Nicotero tunnustautuu klassikkohahmon suureksi faniksi:

– Mustan laguunin hirviö on SE hirviöelokuva. Luulen, että Robert Rodriguezilla [mm. Hämärästä aamunkoittoon] ja minulla on aina tämä keskustelu: ”Hei, ehkä meidän pitäisi ohjata Mustan laguunin hirviö yhdessä”, koska meillä on samanlainen leffamaku. Me rakastamme Tappajahaita. Me rakastamme ’Se’ toisesta maailmasta -leffaa. Me rakastamme Pako New Yorkista -leffaa ja Blade Runneria. Leikittelemme ajatuksella.

Universalin kauhuhahmojen uusi tuleminen ei ole sujunut kauttaaltaan hyvin. Nicoteron näkemys on, että uusi versiointi vaatii kunnioitusta ja intohimoa lajityyppiä kohtaan.

– Jokaisella on eri lähestymistapansa, mutta alkuperäistä materiaalia tulee arvostaa, tunnen niin, [ja] minulle se on seikka, mikä ajaa minua tässä eteenpäin. Kunnioitan […] kaikkea mitä George [Romero] teki ja mitä [Stephen King] on tehnyt.

Tiettävästi Universalilla on tulilla Ryan Coslingin tähdittämä Wolf Man. James Wanin puolestaan on kerrottu luotsaavan uutta versiota studion Frankenstein-klassikosta. Yhtiöllä on edelleen suunnitelmissa elvyttää myös Frankensteinin morsian.

Lähteet: MovieWeb, CinemaBlend

Kuva: Universal