Tiesitkö: Bruce Springsteen teki kappaleen Harry Potter -leffasarjaan, mutta tästä syystä sitä ei koskaan siinä kuultu

Kun Warner Bros. aloitteli Harry Potter -elokuvien sarjaa, leffoihin sopivaa musiikkiraitaa mietittiin tarkoin. Jo ennen ensimmäistä Potter leffaa (2001) myös itse Bruce Springsteen teki kappaleen, johon hän oli saanut innoituksen luettuaan lapsilleen J. K. Rowlingin kirjasarjaa.

Biisi, I'll Stand By You Always, syntyi Springsteenin kynästä juuri Harry Potter ja viisasten kivi (1997) kirjan myötä. Vaikka laulussa ei esim. mainita Harrya nimeltä, se viittaa muulla tapaa orvoksi jääneen velhopojan tarinaan. Myös lempinimellä Pomo tunnettu Springsteen tarjosi kappalettaan tuotantoyhtiö Warner Brosille, ja kiinnostusta laulun käyttöön myös löytyi.

Biisi jäi kuitenkin lopulta kuulematta Potter-rainoissa. Tähän oli syynä kirjailija Rowlingin sopimus tuotantoyhtiön kanssa. Siinä oli määritelty, ettei leffasarjassa kuultaisi lainkaan kaupallisia musiikkikappaleita, joihin myös I'll Stand By You Always lukeutuu. Julkisuuteen biisi ja sen taustat nousivat vasta Potter-leffasarjan päätyttyä.

Lähde: ScreenRant

Kuva: Warner Bros./Harry Potter ja kuoleman varjelukset, osa 1, 2010

R. Isoviita 15.03.2021 klo 14:48

Vahvistettu: Michael Keaton palaa Batmaniksi

Ikonisen roolin uusinta.

Seuraava Mad Max -sarjan leffa on edeltäjiään paljon massiivisempi

Ohjaaja ja käsikirjoittaja George Miller kertoi lisää jatko-osasta.

Aihetta iloon: Odotetun jatko-osan kuvaukset viimein päätökseen

Doctor Strangen paluu ottaa taas askeleen eteenpäin.

Spider-Man-pahiksen näyttelijä palaa rooliinsa lähes 20 vuoden jälkeen

Alfred Molina paljasti lisää tulevasta supersankariseikkailusta.

Stunt-naisen rooli toi hänelle elinikäisen porttikiellon

Borat 2:n kuulu temppu vaati isosti harjoittelua ja löi leiman tekijöihinsä.