Jaa mikä pandemia? Robert De Niro, 77, teki jälleen uuden elokuvan

9.3.2021 06:52

Vaikka pandemia on rajoittanut mm. monien näyttelijöiden työmahdollisuuksia, aivan jokaisen kalenteri ei ammota tyhjyyttään. Esim. Kuin raivo härkä– ja Taksikuski-elokuvien ikimuistoiset pääroolit tehnyt veteraanitähti Robert De Niro ei ole ehtinyt jäämään neljän seinän sisälle, sillä hänellä on roolikiinnityksiä useammassakin projektissa.

Nyt 77-vuotias De Niro on saanut jo valmiiksi osuutensa koronarajoituksista huolimatta jännityselokuvaan nimeltä Wash Me in the River. Puerto Ricossa hiljattain päättyneet kuvaukset työllistivät myös John Malkovichiä ja Jack Hustonia. Randall Emmettin ohjaama leffa kertoo huumeaddiktiostaan toipuvan ja puolisonsa huumeiden takia menettäneen miehen kostoretkestä. Emmett toimi aiemmin tuottajana De Niron ja Al Pacinon tähdittämässä The Irishman -mafiakuvauksessa.

Vaikka useissa elokuvissa ja tv-sarjoissa on covid-19-pandemian vuoksi päädytty vähentämään veteraaninäyttelijöiden läsnäoloa heidän turvallisuutensa vuoksi, jokainen tuotanto on kuitenkin ns. asia erikseen. De Niro itse otti kantaa esim. viime vuonna silloisen presidentti Trumpin toimiin viruksen leviämisen estämiseksi näin:

– Koko [viruksen leviäminen] olisi voitu välttää, jos Trump olisi kuunnellut turvallisuusväkeä. He toistelivat hänelle, että jotain oli tulossa. Mikä pelottaa minua, on se, ettei hänelle uskallettu kertoa totuutta. Jos hänelle sanotaan totuus, hän suuttuu ja potkaisee sinut pihalle, mutta mitä sitten? […] Ei ole valinnanvaraa. Teet työsi maallesi, et hänelle.

Wash Me in the Riverin esitysoikeudet on jo myyty ympäri maailmaa. Elokuvan maailmanensi-iltaa kaavaillaan ensi vuodelle.

Lähteet: Deadline, Independent.co.uk

Kuva: Netflix/The Irishman, 2019