Tom Hollandin Spider-Man-hypetys kohosi potensseja

5.2.2021 12:32

Kun edellinen Spider-Man, Andrew Garfield, sai kuulla joutuvansa sivuun seittisankarin roolista, hahmon fanikunnasta kuului myös närkästyneitä ääniä. Häähäkkimies-leffasarjan käynnistämisen alusta uudelleen arveltiin olevan mm. liian aikaista. Tom Hollandin näyttelemä Hämis-versio lunasti kuitenkin nopeasti paikkansa yhtenä parhaimmista sarjakuvahahmojen elokuvatulkinnoista.

Kun Hollandin Spider-Man on nyt saamassa jo kolmannen sooloelokuvansa, sen osalle on kertynyt luonnollisesti kovia odotuksia. Juonilipsautuksistaan tunnettu Holland on toistaiseksi onnistunut pitämään isot paljastukset elokuvasta sisällään. Energisen tähden hypetys elokuvasta on kuitenkin kohonnut ennenkuulumattomiin mittoihin:

– Voin todeta, että se on kunnianhimoisin supersankarileffa ikinä. […] Se on todella vaikuttava. En ole ikinä nähnyt tämän kaltaista supersankarileffaa. Ja minä olen vain onnekas pikku paskiainen, joka sattuu näyttelemään siinä Hämähäkkimiestä.

Hollandin hypetykselle on toki aihetta: Spider-Man 3, jonka kuvaukset jatkuvat yhä, tuo ennakkopuheiden mukaan seikkailuun mukaan paljon vanhoja tuttuja. Niin Sam Raimin Spider-Man-leffojen tähti Tobey Maguire kuin Andrew Garfieldkin ovat menossa mukana, kuin myös mm. Alfred Molinan kiitelty pahishahmo Doc Ock. Jon Wattsin ohjaaman leffan huikeutta pitäisi olla mahdollista päästä todistamaan joulukuussa, ellei suunnitelmiin tule yllättäviä muutoksia.

Lähteet: Collider, Cinemablend

Kuva: Sony/Spider-Man: Far From Home, 2019