Saako leffateattereissa heikosti menestynyt Alita: Battle Angel sittenkin jatkoa?

27.12.2020 21:02

Hollywoodin yritykset tuoda menestyksekästä mangaa valkokankaille eivät ole olleet kaksisia. Alita: Battle Angel jäi sekin tavoitteista, vaikka elokuvan tuottajana oli itse James Cameron (Titanic) ja ohjaajana kyvykäs Robert Rodriguez.

Arviolta n. 170 milj. dollaria kustantanut leffa keräsi Yhdysvalloissa vain 85,8 milj. dollaria lipputuloja. Maailmanlaajuisesti Alita menestyi toki paremmin (yht. n. 404,9 milj. dollaria), mutta tämä ei kuitenkaan ole kannustanut tuottajia tarttumaan leffan jatko-osaan – vielä.

20th Century Foxin julkaiseman ensimmäisen osan oikeudet ovat nykyään Disneyllä. Nyt ohjaaja Rodriguez on kuitenkin antanut ymmärtää, ettei toivoa jatko-osasta kannata vielä heittää. Hänellä onkin viesti mm. #AlitaSequel-aihetunnistetta jakaville faneille, mutta vähän myös tuotantoportaalle.

– Luulen, että mikä tahansa on mahdollista. Disney osti Foxin ja heillä on Disney+[-suoratoistopalvelu], joten [Alita-jatko-osa] on keskustelun arvoinen. Tiedän, että ihmiset haluaisivat nähdä toisen [osan] ja minä tykkäisin tehdä sellaisen. Kuinka pitkälle se menisi tai kuinka se toteutettaisiin – mielestäni suoratoisto on avannut monia mahdollisuuksia [myös] jatko-osille. [Alitan] konsepti on jo ostettu, sillä on jo yleisö, joka haluaa nähdä sen ja sitten [suoratoistolla] väki voisi helpoimmin päästä käsiksi siihen. Se ei ole huono ajatus, Rodriguez summaa.

Lähteet: Forbes, MovieWeb, Box Office Mojo

Kuva: 20th Century Fox/Alita: Battle Angel, 2019