Uutisankkurille potkut Adam Sandler -leffan takia

17.10.2020 06:47

Netflixiin joitakin päiviä sitten ilmestynyt Adam Sandler -komedia Hubie Halloween jakaa mielipiteitä. Rotten Tomatoes -sivuston mukaan sekä kriitikot että katsojat ovat tähän mennessä arvioineet Sandlerin uutuuden tuoreuden hieman alle 50%:n. Kummitusaiheinen huumoripätkä asettaa Sandlerin Halloweenin pelastajan osaan, ja kriitikoiden nihkeydestä huolimatta koomikon fanikunta on selvästi löytänyt leffan: Se keikkui heti julkaisupäivänään Netflixin suosituimpien elokuvien kärjessä.

Hubie Halloween toi kuitenkin kaikkea muuta kuin selkääntaputtelua eräälle leffan sivuosanäyttelijälle. Bostonilainen uutisankkuri Alaina Pinto on kertonut saaneensa potkut työstään, koska hän teki cameo-roolin Sandlerin uutuudessa. Erottaminen ei kuitenkaan johtunut elokuvan laadusta tai Pinton entisen työnantajan mahdollisista negatiivisista mielipiteistä Sandler-leffoja kohtaan.

Pinto avasi sosiaalisessa mediassa potkujensa syytä näin:

– Haluan olla avoin ja rehellinen teille kaikille. Viime vuonna tein cameo-roolin nyt julkaistuun Netflixin Adam Sandler -elokuvaan, Hubie Halloweeniin. Sen tehdessäni tulin epähuomiossa rikkoneeksi työsopimustani kanavan kanssa. Ymmärrän, miksi [kanavan] johto päätti ikävästi lopettaa työsuhteeni. Olen syvästi pettynyt ja surullinen, ja toivoin, etteivät asiat olisi kehittyneet näin. Kiitän ihanaa yleisöäni ja minulle tukeaan antaneita kollegoita. Oli kunnia ja etuoikeus lukea teille aamu-uutisia.

Lähteet: IndieWire, Rotten Tomatoes, MovieWeb

Kuva: Netflix/Hubie Halloween, 2020