Daniel Craig kommentoi uuden Bond-leffan viimeisintä lykkäystä

6.10.2020 14:36

Samalla kun jännitetään, saapuuko Wonder Woman 1984 loppuvuodesta ensi-iltaan, uusin James Bond -raina, No Time to Die, on saanut lykkäystä. Daniel Craigin oletettavasti viimeinen 007-leffa on sysätty nyt ensi huhtikuulle. Sen lisäksi toinen hartaasti odotettu suurleffa, Frank Herbert -filmatisointi Dune, on saanut uuden julkaisupäivän ensivuoden loppupuoliskolta.

Suurleffojen siirtäminen on valitettavaa, etenkin niistä riippuvaisten elokuvateatterien kannalta. Esim. Iso-Britanniassa Odeon-ketju on päätynyt pitämään oviaan auki nyt vain viikonloppuisin. Syyskuuhun mennessä jo 1,6 miljardin dollarin tappiot koronavirussulkujen takia tehnyt Cineworld puolestaan sulkee ketjunsa teatterit toistaiseksi kokonaan sekä Yhdysvalloissa että Iso-Britanniassa.

Bond-ensi-iltaa lykättiin pandemian vuoksi jo kertaalleen viime keväänä. Daniel Craig kommentoi uutta lykkäystä tuoreeltaan Jimmy Fallonin talkshow’ssa näin:

– Me haluamme vain, että ihmiset näkevät tämän elokuvan oikealla tavalla, turvallisella tavalla. Elokuvateattereita ympäri maailmaa on suljettuina juuri nyt ja me haluamme leffan julki kaikkialla maailmassa samaan aikaan. Tämä ei ollut oikea hetki.

Lähteet: BBC, Deadline, The Verge, Collider

Kuva: Universal/No Time to Die, 2020-21