Guardians of the Galaxy -näyttelijä kertoi koronaviruskokemuksestaan

6.9.2020 23:41

Guardians of the Galaxy -leffasarjan sinihipiäinen roisto Yondu ja The Walking Dead -sarjan pahansisuinen Merle ovat kenties ne roolit, joista Michael Rooker tunnetaan nykyisin parhaiten. Uransa alkupuoliskolla myös Renny Harlinin Cliffhanger – kuilun partaalla -rainassa näytellyt Rooker on ehtinyt kokea monenlaista, mutta hänen viimeisin kokemuksensa vaikuttaa olleen todella rankka.

Näyttelijä julkaisi sosiaalisessa mediassa viikonlopun alkajaisiksi oman koronaviruskokemuksensa. Hän kirjoitti kärsineensä covid-19-viruksesta, mutta saaneensa juuri negatiivisen tuloksen virustestissä. Ilmeisen helpottava tieto oli kuitenkin pitkän piinan takana:

– Minun täytyy todeta, että se oli melkoinen taistelu. Ja kuten missä tahansa sodassa, kaikkea voi sattua. Ja keskellä tätä eeppistä taistoa huomasin, ettei ulkoisesti ole tehtävissä paljon sitten kun covid-19 on kerran päässyt sisällesi. Tämä on henkilökohtainen mielipiteeni, ei mikään tieteellinen päätelmä. Todellinen taistelu tapahtuu sisäisesti, solutasolla. Päätin, etten ota minkäänlaisia lisälääkityksiä, vitamiineja tai muuta. Minusta tuntui, ettei elimistöni puolustusjärjestelmä ollut valmis siihen, ja ne olisivat vain aiheuttaneet vahinkoa, kun munuaiseni ja maksani olisivat joutuneet ison rasituksen alle. […] Osana päivistä oloni oli paska, osana melko hyvä, lähes puoli-ihmismäinen. Mutta tiedoksi kaikille, nyt nuo päivittäiset taistelut ovat ohi. Ruumiini voitti SODAN! Virus pani kampoihin ankarasti, mutta sain selätettyä sen lopulta. Pari iskua päähän, pari laukaisua muualle ja vasen koukku ylös – sillä tapaa.

Lähteet: Deadline, Facebook

Kuva: Disney/Marvel/Guardians of the Galaxy Vol. 2, 2017