Mark Hamill toivoo näyttelevänsä Luke Skywalkeria enää kerran

21.6.2019 20:05

Jos pelkäät spoilereita, lopeta jutun lukeminen tähän. Nuoresta sankarista jedimestariksi Luke Skywalkeria 1970-luvulta asti Star Wars -leffasarjassa näytellyt Mark Hamill on vahvistanut olevansa mukana myös seuraavassa sarjan elokuvassa. Joskin tällä erää hänen hahmonsa on haamu.

The Last Jedi -elokuvaa seuraava osa, The Rise of Skywalker saapuu elokuvateattereihin ennen vuodenvaihdetta. Monet Star Wars -fanit muistavat The Last Jedin ensi-illan aikaan mediassa levinneet jutut siitä, kuinka Hamill oli vaikuttanut yllättyneeltä ja surulliselta nähtyään elokuvan ensimmäistä kertaa. Mm. tästä vedettiin myös johtopäätös, ettei Hamill olisi ollut ollenkaan tyytyväinen hahmonsa kohtaloon. Myöhemmin näyttelijä kertoi hyväksyneensä näkemänsä osittain ja toivovansa katsojien pitävän lopputuloksesta.

Nyt Hamill kertoo toivovansa, että The Rise of Skywalker jäisi hänen viimeiseksi kerrakseen Luke Skywalkerina.

– Viime elokuvassa [hahmoni] tie tuli päätökseen. Se, että olen nyt ollenkaan mukana, johtuu vain siitä erityisestä Star Wars -mytologian osasesta, jossa jedihahmolla on tilaisuus tulla takaisin kumartamaan yleisölle Voiman edesauttamana haamuna, Hamill toteaa.

Lähteet: We Got This Covered, CBR, Business Insider, Digital Spy

Kuva: Lucasfilm Ltd./Disney/ Star Wars: The Last Jedi, 2017