Netflix: Lisää Bandersnatchin kaltaista tuotantoa luvassa

12.3.2019 12:50

Netflixin Black Mirror -sarjaan kuuluva Bandersnatch on ollut varsinainen hitti. Vaihtoehtoisia juonikulkuja käsittänyt erikoisepisodi puhutti vuodenvaihteessa monia ja sai mm. useat sivustot julkaisemaan ohjeita tiettyjen tarinan loppuratkaisujen löytämiseksi. Nyt näyttää siltä, että Bandernsnatchin esittelemää interaktiivisuutta kaivataankin enemmän.

Hiljattain kävi ilmi, että Neflixin valikoimiinsa hankkima romanttinen draama The Notebook – Rakkauden sivut päättyy eri tavoin kuin versio, jonka monet katsojat olivat nähneet aiemmin. Osa katsojista ehti syyttää suoratoistopalvelua suosikkielokuvansa muokkaamisesta, mutta asia oli toisenlainen: yhtiö tiedotti elokuvasta olevan olemassa eri versioita ja saaneensa esitysoikeudet eri versioon, johon monet ilmeisesti olivat tottuneet.

Sekä Bandersnatchin että The Notebookin tapaukset ovat innostaneet katsojia pyytämään Netflixiltä lisää vastaavanlaisia vaihtoehtoja. Yhtiön varajohtaja Todd Yellinillä oli eilen Intiassa järjestetyssä media-alan konferenssissa uutisia aiheesta:

– [T]ämä on ollut suuri hitti ympäri maailmaa, ja me käsitimme, että vau, interaktiivinen tarinankerronta on jotain, mihin haluamme panostaa lisää. Me kasvatamme sen tarjontaa. Seuraavan vuoden tai parin kuluessa interaktiivista tarinankerrontaa onkin luvassa lisää, eikä se välttämättä ole tieteisfiktiota, tai synkkää. Se voi olla hulvatonta komediaa. Se voi olla romanttista tarinaa, missä yleisö voi päättää, kenet tyttö saa.

Lähteet: Variety, Vulture, Esquire

Kuva: Netflix