Näyttelijä Liam Neeson suunnitteli kovaa kostoa tuttavansa pahoinpitelijälle

4.2.2019 23:45

Vajaan kuukauden päästä Kylmä kosto -toimintajännärin myötä jälleen valkokankailla nähtävä Liam Neeson on paljastanut siviilielämästään tapauksen, josta hän ei ole erityisen ylpeä. Tämäkin tapaus liittyy kostoon, mutta ei toki kyseisen elokuvan tapaan lumiauralla toteutettavaan sellaiseen.

Neeson kertoo kuulleensa tuttavansa joutuneen raiskauksen uhriksi. Kun Neeson oli tiedustellut tuttavalta, oliko tämä tuntenut raiskaajansa, tämä oli kuvaillut hyökkääjää tummaihoiseksi. Tapaus sai näyttelijän raivoihinsa.

– Lähdin kuljeskelemaan ja toivoin kohtaavani pubin ovella jonkun ”mustan paskiaisen”, joka olisi alkanut uhitella minulle, ymmärräthän? Silloin olisin voinut tappaa hänet, Neeson kuvailee tuntemuksiaan.

Hän näkee, että tilanteessa oli kysymys hyvin alkukantaisista tunteista sekä hyökkääjän että hänen puoleltaan. Neeson varttui alueella, jossa koston kierteeseen ajautuminen oli yleistä. Hän kertoo oppineensa omasta tunnekuohustaan ja ymmärtäneensä, ettei kosto oli toimiva ratkaisu. Raiskauksen uhrin suhtautumista tapaukseen hän luonnehtii hienoksi.

Sosiaalisessa mediassa näyttelijän sanoihin tartuttu rasistisina.

Lähteet: Independent, Variety

Kuva: SF Film/Studio Canal (Doane Gregory)/ Kylmä kosto, 2019