Toisellekin Tom Cruisen kasarileffalle jatkoa?

21.1.2019 22:51

Tom Cruisen uran alkupuoliskon hitteihin lukeutuvat Top Gun saa jatkoa ensi vuonna Cruisen niin ikään tähdittämällä leffalla Top Gun: Maverick. Tämä ei kuitenkaan ole ainut Cruisen 1980-luvun elokuvien jatko-osista, joita saatetaan vielä nähdä.

Hieman yllättäen jatkoa on suunnitteilla myös tähden huonoimpiin elokuviin luetulle baarimikkokertomus Cocktailille. Vaikka Cruise sai Cocktailista ehdokkuuden vuoden surkeimpana näyttelijänä ja itse elokuva kruunattiin 1989 vuoden kehnoimmaksi rainaksi, Esquiren mukaan käsikirjoittaja Heywood Gould työstää sille jatko-osaa. Gould kirjoitti myös ensimmäisen osan käsikirjoituksen.

Gouldilla on tiettävästi valmiina jo pitkä luonnos sille, mitä Cocktailin seuraavassa osassa tapahtuisi. Ensimmäisen osan tapahtumista on sen alkuun kulunut parikymmentä vuotta. Cruisen roolihahmo, Brian Flanagan, on kirjoittajan mukaan eronnut ja erkaantunut lapsistaan, mutta klubimaailman tähti.

Toistaiseksi tämän jatko-osan toteutuminen on vielä hyvin etäistä, sillä Gould ei ole tarjonnut tekstiään vielä yhdellekään studiolle. Jos Cruise kuitenkin ehdottomasti haluaisi palata rooliin, jossa hän pääsi esittelemään sorminäppäryyttään baaritiskin takana, elokuva voisi edetä tuotantoon hyvinkin nopeasti.

Lähde: Esquire

Kuva: Universal, 2015