Nicolas Cage avautui Teräsmies-roolista

1.10.2018 22:08

Warner Brosin tuottamien DC-sarjakuvaleffojen kohdalla on käynnissä pieni myllerrys. Jo Man of Steel -rainassa Teräsmiehen viittaan sonnustautunut Henry Cavill ei välttämättä jatka enää tässä roolissa. Cavill itse ei ole suoranaisesti vahvistanut, saati kieltänytkään asiaa, mutta monet lähteet, kuten yleensä luotettava The Hollywood Reporter, pitää hänen paluutaan rooliin epätodennäköisenä.

Kenestä siis seuraava Teräsmies? Rooliin jo kertaalleen 1990-luvulla kiinnitetty Nicolas Cage on suuri sarjakuvafani. Cagen piti näytellä kyseistä hahmoa Tim Burtonin Superman-elokuvassa, joka kuitenkin jäi tekemättä. The Guardianin toimittaja tiedusteli näyttelijältä halusta ottaa Teräsmiehen viitta harteilleen tässä vaiheessa.

54-vuotias Cage epäilee, ettei hän ole enää roolin vaatimassa kunnossa. Hän ei kuitenkaan kieltäytyisi toisesta vaihtoehdosta – elokuvan pahisroolista:

– Olisin mahtava Lex Luthor!

Luthorin pesti on toistaiseksi Jesse Eisenbergin hallussa, mutta tarkkakorvaiset tuottajat tuskin jättävät tyystin huomiotta, jos myös kansan syvät rivit vaativat Cagea Eisenbergin tilalle.

Lähteet: THR, The Guardian

Kuva: Pathé Films/Snowden, 2016