J. K. Rowling paljasti Jude Law’lle yksityiskohtia Potter-maailmasta

9.1.2018 17:50

Tuleva Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -jatko-osa vie katosojat jälleen kerran aikaan ennen Harry Potterin seikkailuja. Samaan velhojen ja taikuuden maailmaan sijoittuvaa leffasarjaa myös käsikirjoittava J. K. Rowling on punonut tarinaan tällä kertaa mukaan Pariisin. Ennakkotietojen perusteella lähes koko Ihmeotukset: Gridelwaldin rikokset -leffa sijoittuu juuri Ranskaan, mitä ei kummassakaan leffasarjassa ole ennen koettu.

Grindelwaldin rikoksissa näkyvämmin mukaan tulee myös aiemmin Harry Potter -elokuvasarjan vakiokaartiin kuulunut velho Albus Dumbledore. Näyttelijä Jude Law’n (kuvassa 1. vasemmalla) tulkitsema nuori Dumbledore on merkittävä hahmo pahamaineisen Grindelwaldin tapauksen selvittelyssä. Law on valottanut saaneensa kirjailija Rowlingilta erityistä tietoa Dumbledoresta.

– Istuimme J. K. Rowlingin kanssa iltapäivän samassa huoneessa, ja kuuntelin hänen hyvin viisaita sanojaan. Hän suostui ystävällisesti kertomaan minulle nuoren Dumbledoren koko taustatarinan ja toiveensa hahmon suhteen ja se ohjasi minut oikealle polulle. Minä vain tein, mitä kirjailija sanoi, Law toteaa tuoreessa haastattelussaan.

Law’n tavoin myös näyttelijä Alan Rickman sai aikoinaan erityistä tietoa suoraan hahmojen luojalta itseltään. Rowling kertoi Harry Potter -leffasarjan synkeää Severus Kalkarosta näytelleen Rickmanin kuoleman jälkeen, että hän oli paljastanut hahmon salaisuuden näyttelijälle etukäteen. Rickmanin tavoin Law ei silti tahdo pilata fanien kokemusta puhumalla kuulemansa sisällöstä tässä vaiheessa enempää. Grindelwaldin rikokset saa ensi-iltansa loppuvuodesta.

Lähteet: ScreenRant, Vanity Fair

Kuva: Warner Bros./ Ihmeotukset: Grindelwaldin rikokset, 2018