Mustan Pantterin sooloelokuva on vuoden odotetuin

6.1.2018 15:22

Vuoden odotetuimpia leffoja koonnut sivusto The Numbers on nostanut Marvel-raina Black Pantherin listansa ykköspaikalle. Marvelilla menee yleisesti ottaen kyseisellä listalla hyvin, sillä kymmenen tämän vuoden odotetuimman elokuvan joukossa on Mustan Pantterin sooloelokuvan lisäksi kaksi muutakin Marvel-sarjakuviin perustuvaa rainaa (X-Men: Dark Phoenix sijalla kolme sekä Avengers: Infinity War sijalla seitsemän). Isoista franchiseista vain Star Wars tekee seuraa Marvel-leffoille listan kärkiviisikossa: Solo: A Star Wars Story roikkuu Black Pantherin hännillä sijalla kaksi.

Black Pantherin sijoitus on korkealla myös Fandangon tämän vuoden odotetuimpien elokuvien joukossa. Siinä Wakandan supersankari on kakkosena, kun ensimmäisellä sijalla puolestaan häilyy Avengers: Infinity War. Iron Manin ja kumppanien Avengers-jatko-osa tulleekin todennäköisesti olemaan voittoisa, mutta Black Pantherille odotetaan suurta menestystä juuri ns. yhden sankarin seikkailuna.

Tällä hetkellä Marvelin supersankarin alkuperätarinaa kertovista sooloelokuvista menestyksekkäin on ollut vuonna 2016 julkaistu Doctor Strange, joka mm. Benedict Cumberbatchin kehutun pääroolin ansiosta keräsi maailmanlaajuisesti yli 677,7 miljoonaa dollaria. Doctor Strangen ohjaaja Scott Derrickson kuitenkin uskoo, että Black Panther pystyy ohittamaan outoja kykyjä omaavan ex-kirurgin.

– Doctor Strange on eniten myynyt MCU -alkuperäleffa. Minulla on kuusi viikkoa aikaa nauttia tästä seikasta ennen kuin Ryan Cooglerin Black Panther rikkoo myyntiennätyksen, Derrickson kirjoitti Twitterissä pari päivää sitten. Cooglerin käsikirjoittama ja ohjaama Black Panther saa ensi-iltansa ympäri maailmaa helmikuun puolivälissä.

Lähteet: The Numbers, Forbes, Variety, Box Office Mojo, ComicBook

Kuva: Marvel Studios/ Black Panther, 2018