Ristiriitaisen vastaanoton saaneen Jennifer Lawrence -draaman ohjaaja vastaa palautteeseen

22.9.2017 15:53

Black Swan -ohjaaja Darren Aronofskyn uusin teos, Mother! jakaa mielipiteet. Iso osa katsojista ja kriitikoista on suhtautunut leffaan erittäin nuivasti, vaikka sen pääosissakin on nimekkäitä tähtiä Jennifer Lawrencesta Michelle Pfeifferiin. Rotten Tomatoes -arvostelusivustolla elokuvan ns. tuoreusaste on tällä hetkellä 67%, Leffatykin pisteyttäjät ovat puolestaan arvostaneet rainan nyt neljän tähden arvoiseksi.

Yhdysvalloissa elokuvayleisön mieltymyksiä mittaava Cinemascore on ilmoittanut Mother!-rainan arvosanaksi kuitenkin asteikkonsa heikoimman eli F:n. Aronofskyn oma mielipide kauhudraamansa saamasta palautteesta on silti kaukana itkupotkuraivarista.

– Tässä on mielenkiintoista se, että mitä jos astut ulos [Mother!-näytöksestä] aikomatta antaa sille [huonointa arvosanaa]? Se on isku. Se on totaalinen täräytys. Ja tajuan, että olemme innoissamme tästä. Syy, miksi halusin tätä on, koska olin hyvin surullinen ja olin hyvin ahdistunut ja tahdoin ilmaista sen. Elokuvanteko on niin rankkaa. Ihmiset sanovat sinulle koko ajan eitä. Ja herätäksesi joka aamu, kammetaksesi itsesi sängystä ja kohdataksesi kaikki ne eit, sinun täytyy olla valmis uskomaan johonkin. Ja se on seikka, jota etsin yhteistyökumppaneiltani ja mitä kerroin näyttelijöilleni. Sanoin: ”Tästä ei ole tulossa mitään suosikkikilpailua.” Me vain peilaamme sitä, mikä on käynnissä. Kaikki me teemme tätä. Mutta viimeistä sanaa ei ole sanottu ja toivottavasti asiat voivat muuttua, Aronofsky kuvailee tuntemuksiaan The Framelle antamassaan haastattelussa.

Lähteet: CinemaBlend, The Frame

Kuva: Paramount