Fast & Furiousin vanavedessä uutta kaahailurainaa putkeen

5.8.2017 19:24

Fast & Furious saattaa olla kova rahasampo, mutta sen genre saa kohta uuden puolustajan. Oikeastaan kyse ei ole täysin uudesta tulokkaasta, sillä suunnitteilla on uusi versio vuonna 1981 valkokankaat valloittaneesta Kanuunankuularallista. Stunt-urastaan tunnetun Hal Needhamin toimintakomedia oli aikanaan niin menestyksekäs, että se sai myös kaksi jatko-osaa.

Kanuunankuularallin uutta tulemista puuhaava Warner Bros. lupailee tulevasta elokuvasta kuin kahden suosikkifranchisen sekoitusta. Näistä toinen on tähtinäyttelijöiden kansoittama Ocean’s Eleven. Koska myös alkuperäisessä Kanuunankuularalli-leffassa nähtiin liuta aikansa suuria tähtiä Burt Reynoldsista Roger Mooreen, vaikuttaa sama olevan tulevankin leffan perusajatus. The Cannonball Run -nimellä kulkevan projektin puikkoihin tarttuu Rawson Thurber (Millerit), joskaan näyttelijäkiinnityksistä ei ole vielä varmuutta.

Reno 911 -komediasarjasta tuttujen Thomas Lennonin ja Robert Ben Garantin käsikirjoitus on vasta tekeillä, mutta ainakin Thurberin visio elokuvasta on jo kohtalaisen selkeä:

– Luulen, että elämme Fast & Furiousin aikakauden maailmassa, tai sen jälkeistä aikaa. Niinpä en usko Kanuunankuularallin sivuuttavan Fast & Furiousia. Se on oma juttunsa, mutta me todellakin haluamme valjastaa sen ja Ocean’s Eleven -leffan [idean] yhteen. Sen täytyy olla erilainen kuin Fast & Furious mutta kuitenkin sisältää aikamoista ajamista, totta kai.

Lähteet: ScreenRant, Variety

Kuva: 20th Century FOX/Golden Harvest