Downton Abbey -elokuvassa voi piillä iso pettymys sarjan faneille

7.7.2017 20:01

Rakastettu Downton Abbey -periodisarja näyttää sittenkin saavan elokuvallisen jatkeen. Vuosina 2010-2015 tehdyn sarjan loputtua siihen liittyvästä elokuvasta on kuulunut huhuja useampaan otteeseen. NBCUniversal-studiolta vahvistettiin kuitenkin vasta kesäkuun lopulla, että elokuva todella on tekeillä.

Downton Abbey -elokuvan tekemistä hankaloittaa suuresti kuitenkin se, että sarjan laaja näyttelijäkunta on hajaantunut nykyään useisiin eri projekteihin. Kaikkien tuttujen näyttelijöiden saaminen takaisin vanhoihin rooleihinsa tuottaa siis runsaasti päänvaivaa. Näin ollen sarjan luoja, käsikirjoittaja Julian Fellowes onkin väläytellyt elokuvan tiimoilta uutta suunnitelmaa.

– Luulen, että olisi mahdollista tehdä ennen sarjaa sijoittuva tarina, jossa hahmot olisi roolitettu uudelleen ja kyseessä olisi rakkauskertomus, Fellowes sanoo.

Elokuvan käsikirjoituksen arvellaan valmistuvan niin, että sen kuvaukset saataisiin käyntiin ensi vuonna. Mikäli rakastettuja hahmoja näyttelee liuta aivan uusia kasvoja, tämä saattaa olla suuri pettymys sarjaan intohimoisesti suhtautuneille faneille.

Lähteet: Variety, Metro.co.uk

Kuva: PBS/Downton Abbey