Tommy Lee Jones ja Brad Pitt piinaavalle avaruusmatkalle

28.6.2017 14:55

Tommy Lee Jones (kuvassa) käy Deadlinen mukaan viimeisiä neuvotteluja roolista elokuvassa Ad Astra, johon myös Brad Pitt on kiinnitetty. Latinaksi muotoiltu leffannimi tarkoittaa suomeksi ”Tähtiin”, eli kyseessä on tieteiselokuva. Massiivisia avaruustaisteluita ei kuitenkaan ole luvassa.

Pitt näyttelee leffassa jossain määrin autistista poikaa, joka lähtee pitkälle avaruusmatkalle. Reissun tavoitteena on selvittää, löysikö Jonesin näyttelemä hahmo, hänen isänsä, Maan ulkopuolista elämää omalla avaruuslennollaan, vai mitä miehelle tapahtui.

Elokuvan toinen käsikirjoittaja ja sen ohjaaja James Gray on kertonut halunneensa sijoittaa Ad Astran kokonaan avaruuteen.

– Olin lukenut NASAn yrittäneen löytää ”tunnepuoleltaan – mikä sana se nyt oli – kehittymättömiä” henkilöitä matkalle Marsiin, koska puolentoista vuoden aika purkissa keskellä avaruutta on todella raastavaa. Ajatukseni oli kuin sekoittaa [Joseph Conradin] Pimeyden sydämen kaltaista tarinaa yhteen sen kanssa, että NASA on tehnyt virheellisen tulkinnan yhdestä astronauteistaan, eikä tämä kestä avaruuden keskellä. Näin ollen [avaruuslennolla] tapahtuisi eräänlainen hermoromahdus, ja se toteutettaisiin melkein kuin Apollo-lentojen kuvamateriaalilla: uskomattoman realistisena – avaruudessa ei tietenkään kuuluisi ääntäkään, Gray kuvailee Ad Astran sisältöä. Leffan kuvausten on määrä alkaa syyskuussa.

Lähteet: Deadline, SlashFilm

Kuva: The Homesman/EuropaCorp. 2014