Kippis ja kulaus – T-paitoja kosteampia oheistuotteita ja tarjontaa

5.2.2017 13:09

Likimain jokaisesta elokuvasta ja TV-sarjasta on tarjolla monen sortin oheistuotteita. Näistä tavallisimpiin kuulunevat T-paidat, mutta faneille on tarjolla myös syömä ja juomapuolta. Elokuvateattereissa on yleisesti ollut myynnissä lähinnä limua ja popcornia, mutta sekin seikka on muuttumassa.

Helsingissä avattiin loppusyksystä elokuvateatteri Riviera, jonka yhteydessä toimii oma baari. Rivieran toimijoiden mukaan tarkoituksena on rikkoa perinteisen elokuvateatterin ja ravintolan rajaa. Amerikkalainen AMC-teatteriketju, joka ilmoitti tammikuussa ostavansa mm. Finnkinon, on niin ikään havainnut alkoholin markkinavaikutuksen.

– Se on nopeiten kasvava palvelu meidän alallamme. Dollari dollarilta alkoholi ei syö voittoja makeisilta, limonadilta tai popcornilta. Jos laitan baarin pystyyn, voin melkein varmasti sanoa ruoka- ja juomamyyntini vain kasvavan, AMC:n varajohtaja George Patterson toteaa ja lisää, että valtaosa heidän asiakaskunnastaan on täysi-ikäisiä.

Kotikatsojille on omat houkuttimensa; HBO:n menestyssarja Game of Thronesin valtaistuinpelin hahmoista Tyrion Lannister (Peter Dinklage) heiluu välillä yhtä humalassa kuin sisarensakin, mutta heidän käytöksensä ei ole estänyt Ommegang-panimoa jättämästä tilaisuuttaan käyttämmättä. Se tuo markkinoille tänä keväänä sarjaan liittyvän oluen – Game of Thronesiin liittyvien viinivaihtoehtojen seuraksi.

Lähteet: CinemaBlend, ScreenRant

Kuva: HBO