Nälkäpeliltä kuulostava tositelevisiosarja tekeillä

16.12.2016 16:27

Nälkäpeli-elokuvasarjassa nähdyt tilanteet saattavat muuttua todeksi ensi vuonna. Venäjällä valmistellaan tositelevisiosarjaa, jonka säännöt vaikuttavat osittain hyvin samanlaisilta kuin Nälkäpelin säännöt. Game2: Winter -nimellä kulkeva kilpailu vaatii kovaa luonnetta, sillä se kuvataan Siperiassa, jossa lämpötila voi laskea jopa alle -40°C:n.

Ennakkotietojen mukaan Game2: Winterin kilpailijat päätyvät yhdeksän kuukauden ajaksi Siperian luontoon – karhujen, käärmeiden ja susien keskelle. Kisan tapahtumia voi seurata verkossa ympäri vuorokauden 2000 kameran välityksellä koko tuon ajan. Hän, joka voittaa pelin, saa haltuunsa 1,6 miljoonan dollarin arvoisen palkinnon. Hankkeen takana on ohjelmointialalla nimeä luonut miljonääri Yevgeny Pyatkovsky.

Villieläinten ja kylmän lisäksi 30 ohjelmaan valittavaa kilpailijaa koettelevat he itse. Kilpailun sääntöjen mukaan voittoa tavoitellaan hinnalla millä hyvänsä: ”Kaikki on sallittua. Tappeleminen, alkoholi, murha, raiskaus, tupakointi, kaikki.” Osallistujat joutuvatkin etukäteen allekirjoittamaan sopimuksen, jossa he myöntävät ymmärtävänsä tämän, mutta myös sen mahdollisuuden, että poliisi voi puuttua heidän tekemisiinsä Venäjän lakien mukaan.

Lisää Game2: Winteristä ja siihen osallistumisesta ohjelman Facebook-sivuilla, joilla on ohjeet ilmoittautumiseen myös englanniksi.

Edit. klo 16.42: ohjelman taustavaikuttajan nimi.

Lähteet: News.com.au, Facebook, VK

Kuva: Game2Winter