Crimson Peak -ohjaaja aikoo outoilla kunnolla

17.10.2015 19:32

Guillermo del Toron goottiromantiikkaa tihkuva kauhuelokuva Crimson Peak sai Suomessa ensi-iltansa eilen. Työteliäs ohjaaja aikoo viihtyä kauhun parissa ehkä pidempäänkin. Megaluokan elokuvia häneltä on kuitenkin toistaiseksi turha odottaa.

Ennen Crimson Peakia Guillermo del Toro päästi käsistään mm. Pacific Rim -leffan, jossa koko ihmiskunta joutuu vastakkain valtavien merihirviöiden kanssa. Kyseinen tieteisseikkailu ei ole esim. arviosivusto Rotten Tomatoesilla saanut päälleen läjää mätiä tomaatteja, mutta elokuva ei myöskään menestynyt tarpeeksi hyvin. Niinpä sekä del Toro että leffan tuotantoyhtiö Universal ovat jättäneet Pacific Rim 2:n suunnittelun sikseen. Crimson Peakin promokiertueella ohjaaja on kertonut uuden kauhuelokuvan olevan myös hänen askeleensa pienemmän luokan elokuviin.

– Minulle on tarjottu [ohjattaviksi] jättimäisiä elokuvia supersankarigenerestä, mutta en tykkää supersankareista, jotka ovat… kilttejä. […] En aio jatkaa toiminta- tai supersankarielokuvien parissa ollenkaan enää, del Toro kertoo.

Crimson Peakia ohjaajan projektilistalla seuraa hänen mukaansa todella erikoinen raina, joka todennäköisesti on vampyyritarina nimeltä Silva. Silvasta tiedetään tähän mennessä vain vähän, mutta tuo vähäkin vaikuttaa jo mielenkiintoiselta. Kyseinen elokuva nimittäin yhdistelee vampyyriaihetta meksikolaiseen painiin ja politiikkaan. Elokuva on tarkoitus kuvata mustavalkoisena.

Lähteet: SlashFilm, ScreenRant, Box Office Mojo, Rotten Tomatoes

Kuva: Universal/ Crimson Peak