Fifty Shades of Grey itketti näyttelijää

12.9.2015 14:56

Bestseller-kirjaan pohjautuvan elokuvan päärooli on haluttua tavaraa. Vaikka Fifty Shades of Grey ei lopulta elokuvana kerännytkään suurta positiivista palautetta, on ainakin yksi henkilö, joka yhä väittää olleensa murheellinen ko. elokuvan vuoksi muusta syystä. Näyttelijä Charlie Hunnam, joka muistetaan parhaiten Sons of Anarchy -sarjasta, kertoo tuoreessa haastattelussaan V Magazinelle jopa itkeneensä vuolaasti, koska kieltäytyi roolista Fifty Shades of Greyssä.

Hunnamin oli alkujaan tarkoitus näytellä eroottissävytteisen Fifty Shades of Greyn herra Greytä, jonka vapaa-ajan harrasteet ovat nk. rajumpaa luokkaa. Greyn osaan palkattiin kuitenkin lopulta Jamie Dornam, joka niin ikään tunnettiin lähinnä TV:n puolelta. Sitkeän huhun mukaan Hunnam ei halunnut tähän elokuvaan sen seksikohtausten takia.

Näyttelijä itse kiistää asian vakaasti. Se, miksei häntä nähty Dornamin sijaan herra Greyn osassa, johtui työkiireistä:

– Ihmiset kysyivät olenko hullu [kun kieltäydyin]. Olin lopettelemassa Sons [of Anarchyn] kuvauksia, sitten lentämässä Vancouveriin kymmenen päivän harjoitusrupeamaa varten ja aloittamassa seuraavat kuvaukset… Sitten minulla oli kolme päivää vapaata ennen kuin minun piti aloittaa Crimson Peak -elokuvan kuvauksissa, jonka jälkeen minulle jäi kaksi päivää vapaata ennen kuin palasin Sons of Anarchyn seitsemännen kauden tekoon, Hunnam kertoo.

Näyttelijän mukaan näin isosta roolista luopuminen oli kuitenkin ammatillisesti ja henkisesti todella iso ja raskas päätös. Hunnam oli vahva ehdokas Greyn osaan, ja hänen jättäytymisensä pois oli pieni yllätys myös elokuvan naispääosan Dakota Johnsonille, joka kommentoi asiaa jo alkuvuodesta.

Lähteet: V Magazine, Metro.co.uk, ET

Kuva: SF Film/Pacific Rim