Harlinin ehdokkuus ei tuonut voittoa

22.2.2015 08:23

Golden Raspberry -palkinnot on jälleen kerran jaettu. Vuosittain elokuvateollisuuden surkeimmille suorituksille ojennetuille palkinnoille oli ehdolla nyt myös Renny Harlinin The Legend of Hercules. Useassa kategoriassa ehdolla (mm. huonoin näyttelijä, huonoin näyttelijätär, huonoin elokuva, huonoin ohjaaja) ollut The Legend of Hercules ja sen tekijät jäivät kuitenkin kokonaan paitsi tästä kultaisesta marjasaaliista.

Vuoden 2014 huonoimman elokuvan titteli langetettiin Kirk Cameron’s Saving Christmas -joulukomedialle, jota ei Suomen elokuvateattereissa ole nähty. Sama hupailu pesi muut ehdokkaat myös huonoimman käsikirjoituksen, näyttelijän (Kirk Cameron) ja näyttelijäyhdistelmän kategorioissa. Cameron Diazin (kuvassa) tähdittämä uusversio musikaalista Annie puolestaan voitti surkeimman remaken palkinnon. Diaz itse tuli palkituksi kahdessa muussa elokuvassa epäonnistumisessa: Sex Tape – kadonneen videon metsästys ja Se toinen nainen.

Harlinin sijasta huonoimman ohjaajan Razzie osoitettiin Transformers – Tuhon aikakausi -robottirymistelystä vastanneelle Michael Baylle. Tämä oli Bayn viides ehdokkuus humoristisessa huonouskilpailussa ja ensimmäinen voitto. Bay on ollut ehdolla Razzielle myös kahdesta aiemmasta Transformers-elokuvastaan. Harlinille ehdokkuus oli kuudes, mutta hänelle ei ole vielä yhtään Razzieta tyrkätty.

Lähteet: THR, Razzies.com, IMDB

Kuva: BVI Finland/ Sex Tape