Leffasta apinoitukaan rikos ei kannata

30.1.2015 07:35

Yhdysvaltalainen mieskaksikko yritti päästä henkirikossyytteestä poikkeuksellisella tavalla. Parivaljakko tavoitteli täydellistä murhaa hyödyntämällä elokuvan juonta. Suunnitelma meni kuitenkin mönkään, mikä ei ehkä ole ihme, koska se oli napattu kasarikomediasta Heitä mami junasta.

Miesten aikomuksiin ei kuulunut kummankaan äidin murhaaminen, kuten kyseisessä Danny DeViton ja Billy Crystalin tähdittämässä elokuvassa. He olivat kuitenkin sopineet elokuvan juonikuvion mukaisesti vaihtavansa keskenään murhia – toinen veisi hengen toisen vaimolta ja toinen rikoskumppaninsa osoittamalta mieheltä. Koko suunnitelma käynnistyi vaimonmurhasta, sillä avioeroprosessin ja 9-vuotiaan poikansa huoltajuustaistelun suivaannuttama mies sai murha-ajatuksen keskustellessaan erostaan rikoskumppaninsa kanssa.

Tapauksesta raportoineen THR:n mukaan toinen miehistä toteutti suunnitellun vaimonmurhan, mutta poliisi onnistui jäljittämään hänet. Murhatun puoliso jäi myös lopulta kiinni, sillä hänen rikostoverinsa oli mm. vihjaillut teostaan Facebookissa ja antanut ymmärtää, että he lähtisivät yhdessä Barbadokselle. Vaimonsa murhauttanut mies yritti lieventää tuomiotaan sillä perusteella, että hän ei ollut itse fyysisesti henkirikoksessa mukana. Tuomarin näkemyksen mukaan miehen syyllisyydestä kuitenkin löytyi näyttöä riittävästi.

Heitä mami junasta pohjautuu osittain Alfred Hitchcock -jännäriin Muukalaisia junassa, josta suunnitellaan parhaillaan uutta versiota.

Lähde: THR

Kuva: Mert1638