Viides Pirates of the Caribbean onkin reboot-leffa?

17.12.2014 08:19

Kolmatta ja viimeistä Hobbit-elokuvaa promoava näyttelijä Orlando Bloom (kuvassa keskellä) on valottanut toisen suuren elokuvasarjansa jatkoa. IGN-sivustolle antamassaan haastattelussa Bloom kertoi, että hän käy neuvotteluja Pirates of the Caribbean -elokuvien viidennen osan tiimoilta. Hänen näyttelemänsä Will Turner saattaisi siinä tapauksessa tehdä paluun.

– En ole täysin varma siitä [paluustani] ihan vielä, mutta keskusteluja käydään. He luullakseni haluavat käynnistää uudelleen koko franchisen ja tehdä jotain minun ja poikani suhteen pohjalta, Bloom sanoo. Tällä hän viittaa sarjan kolmannen elokuvan, Pirates of the Caribbean: Maailman laidalla, loppuun. Neljännessä elokuvassa Will Turneria tai hänen perhettään ei nähty.

Bloomin mainitsema reboottaus vaikuttaa erikoiselta, sillä kuitenkin Johnny Deppin on puhuttu aiemmin uusivan taas roolinsa piraattikapteeni Jack Sparrow’na. Bloomin hahmo puolestaan oli jo isä silloin kun hänet viimeksi näillä vesillä nähtiin. Yksi mahdollisuus onkin, ettei kaikkea todella pyöräytetä uudelleen alkuasetelmiinsa, vaan Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales yrittää tavoitella uusia yleisöjä tuttuihin hahmoihin linkittyvien uusien hahmojen kautta.

Franchisen viides elokuva on tulossa vuonna 2017 ja sen ohjaajiksi on kiinnitetty palkitun Kon-Tiki -historiakuvauksen ohjannut norjalaiskaksikko Joachim Rønning & Espen Sandberg.

Kuva: BVI Finland/ Pirates of the Caribbean: Maailman laidalla

Lähteet: IGN, SlashFilm