Mitä kuuluu Bridget Jones kolmoselle?

4.11.2013 06:19

Kirjailija Helen Fieldingin kolmas Bridget Jones -kertomus julkaistiin vastikään – pitkän tauon jälkeen. Monien lukijoiden suureksi mielipahaksi kirja sisälsi niin ison muutoksen henkilögalleriassaan, että asian nieleminen näyttää toivottomalta. Uuden Bridget Jones -kirjan myötä on tästä huolimatta herännyt kysymys, nähdäänkö pyylevä romantikkoneito vielä kertaalleen valkokankaillakin.

The Hollywood Reporterin mukaan Fielding itse suhtautuu myötämielisesti leffasarjan jatkoon. Viime viikolla kirjailijoiden killan tilaisuudessa Beverly Hillsissä esiintynyt Fielding ei kuitenkaan vielä luvannut mitään varmaa elokuvan suhteen.

– Sain kirjan vasta valmiiksi, joten en todella tiedä. Tarkoitan, että minusta olisi mukava nähdä se elokuvana, kirjailija kommentoi.

Sinkkuudestaan eroon havitellut Bridget Jones nosti näyttelijä Renee Zellwegerin maailmanlaajuiseen tunnettuuteen kerralla vuonna 2001. Zellweger, joka kävi rooliaan varten läpi lihotuskuurin, on useaan otteeseen antanut ymmärtää, että myös hän olisi valmis tekemään vielä uuden elokuvan Jonesina. Perustuuko se tähän uusimpaan kirjaan, jää silti nähtäväksi.

Mm. Mirror on aiemmin kertonut, myös ennen Fieldingin uutukaista Universal ja Working Title -yhtiöt kehittelivät kolmatta Bridget Jonesiin ja hänen jälkikasvuunsa liittyvää elokuvaa. Sen kuvausten piti käynnistyä viime vuonna, mutta projekti on toistaiseksi viivästynyt. Uutuuskirjan suosion odotetaan nyt vauhdittavan asioita.

Kuva: Bridget Jones: elämä jatkuu/ Universal Pictures, 2004