AJ Annila kehittelee käänteistä ihmissusielokuvaa

21.5.2012 11:40

Kalevalaa ja wuxiaa yhdistäneen toimintafantasia Jadesoturin (2006) sekä perisuomalaisella tavalla psykologisen kauhujännäri Saunan (2008) ohjanneen Antti-Jussi Annilan (kuvassa) seuraavat ohjaustyöt etenevät. Kahden edellisen ohjaustyön tavoin suomalaista elokuvakenttää rikastamaan saapuu Human, jossa susi muuttuu ihmiseksi. Tuottaja Tero Kaukomaa (Iron Sky) kuvailikin jo kaksi vuotta sitten ensimmäisen kerran ilmoitettua elokuvaa käänteiseksi ihmissusileffaksi. Nyt Cannes’n elokuvafestivaaleilla paljastettiin, että elokuvan erikoistehosteista vastaa firma nimeltä Troll, jonka Kaukomaan työtoveri Samuli Torssonen perusti Iron Skyn jälkituotannon aikana. Annila myös käsikirjoittaa elokuvan yhdessä kanadalaisen Doug Taylorin (Splice) kanssa.

Ennen Humania Annila ottaa tosin työn alle Nina Honkasen romaaniin Gladiaattori (2002). Tarina seuraa nuorta naista Jennaa, joka jäljittää hänet talviseen metsään vauvana kuolemaan hylänneen äitinsä, ja palkkautuu lapsenvahdiksi tämän uuteen perheeseen. Ihmissuhdetrilleri kuvataan ensi vuonna englanniksi Suomessa ja Ruotsissa nimellä Don’t Come After Me. Kaukomaa on elokuvan vastaava tuottaja, ja varsinaiseksi tuottajaksi on saatu Los Angelesista vahvistus Gudrun Giddings.