Visuaalisesti hieno sarjamurhaajatrilleri ja matkasta suoraan pahuuden painajaiseen.

28.9.2005 20:46

Alkuperäinen nimi:The Cell
Valmistusvuosi:2000

Entisen musiikkivideo ohjaaja Tarsem singhin esikoisohjaus The Cell on visuaalisesti hieno elokuva. Leffa on suoraan sekoitus monista tutuista sarjamurhaaja ja scifi elokuvista!

F.B.I.n agentti Peter Novak (Vince Vaughn) on joukkojensa kanssa jahdannu sarjamurhaaja Carl Stargheria (Vincent D,Onofrio) joka kaappaa naisia ja hukuttaa heidät salaiseen kammioonsa. Carl kaappaa uuden naisen ja Peter Novak saa vihiä Carlin olin paikasta. Peter onnistuu löytämään Carlin, mutta tämä on vajonnut komaan oudon sairautensa takia. F.B.I päättää käyttää hyväkseen erään tiederyhmän ja psygologi Catherine Deanen (Jennifer Lopez) metodia jolla voi mennä ihmisen ajatuksiin. Catherine päättää ottaa riskin ja mennä Carlin päänsisään. Tästä alkaa matka hulluuden maailmaan, ehtiikö Catherine hakemaan vastauksen, että
missä Carlin salainen kammio on?

Kuten tuossa jo mainitsinkin visuaalisuudessa ei olla säästelty. Elokuvan värit olivat huikeita ja tehosteet toimivia. Carlin päänsisäinen näkymä oli todellakin kuin jostain pahimmasta painajaisesta, mutta elokuva ei suinkaan kokonaan ole pelkkää visuaalisuutta tai tehosteita. Varsinkin elokuvan alkupuoli satsasi enemmän henkilöhahmojen esittelyyn. Näyttelijät tekivät kanssa hyvää työtä elokuvassa. Jennifer Lopez vähän arvailutti pääosassa, mutta ihan hyvin J.Lo homman hoiti. Vince Vaughn oli hyvä Peterinä. Vincent d.Onofrio teki mainion psykopaatin ja hänen päänsisäisen demonin tulkinnan.

Kokonaisuutena The Cell on visuaalisesti hieno sarjamurhaajatrilleri ja matkasta suoraan pahuuden painajaiseen.

nimimerkki: andy

Arvosteltu: 28.09.2005