Tämä ei ole vakava kauhuelokuva, vaan hauskaa ja aivotonta viihdettä.

3.6.2004 17:43

Alkuperäinen nimi:Freddy vs. Jason
Valmistusvuosi:2003

Freddy vs. Jason laittaa kaksi supersuosittua 80-luvun viiltelijää samaan elokuvaan ja toistensa kurkkuihin kiinni. Samalla väliin jää melkoinen annos typeriä statistinäyttelijöitä, joiden henkilöhahmot eivät merkitse paljoakaan.

Ronny Yun ohjaus on erinomainen ja erityisesti itse Robert Englund kunnostautuu arpinaama-Kruegerin roolissa. Hänellä on hauskaa ja vaikka Kane Hodder EI hoida Jasonin maskin kantamista, hänen sijaisensa Kirzinger on ihan pätevä.

Juoni on melkoisen paksua huttua, vaikka pääosa tämän elokuvan viehätyksestä on siinä, pitääkö hahmoista vai ei. Jos pitää tämä on hyvä elokuva, jos ei niin ei. Freddy manaa Jasonin haudasja lähettää sen tappamaan Elm Streetille, mikä tehokkaasti lisää Freddyyn kohdistuvaa pelkoa. Valitettavasti Jason sooloilee moraalisena suoraselkänä ja konflikti Elm Streetin lasten pelosta on valmis alkamaan.

Veri roiskuu hehtolitramitalla, Freddy heittää huonoja vitsejä ja efektit ovat kiitettävän yliampuvia. Tämä ei ole vakava kauhuelokuva, vaan hauskaa ja aivotonta viihdettä, ja onneksi se ei edes väitä olevansa muuta kuin aivotonta viihdettä. Leffa pyörimään ja pari kaljaa samalla naamariin niin elokuvanautinto on täydellinen.

nimimerkki: Jurpo

Arvosteltu: 03.06.2004