Kuitenkin keskitasoa parempi teos ja hyvä rikostrilleri.

18.10.2005 17:52

Alkuperäinen nimi:The Salton Sea
Valmistusvuosi:2002

Val Kilmer näyttelee Tom Van Allenia, huipputrumpetistia joka vaimonsa murhan jälkeen ajautuu käyttämään huumeita. Samalla hän on poliisien vasikka, jolle hän välittää tietoja, nykyiseltä nimeltään Danny Parkerina. Kaikki tämä vain siksi, että hän löytäisi vaimonsa murhaajat, joiden hän olettaa löytyvän huumediilerien joukosta. Pian hän saakin vihiä erääsä Huumekuninkaasta, Nalle Puh nimeä käyttävästä nenättömästä herrasta (Vincent D’Onofrio) jolla voisi olla tekemistä murhan kanssa.Näin Tom, vai oliko se Danny, yrittää päästä Puhin suosioon, vain siksi että pääsisi tappamaan hänet.

Leffa osasi yllättää etenkin hyvällä Film Noir henkisellä alullaan, mutta loppua kohden juoni menee perinteisesti tyhmien käänteiden kautta hieman överiksi.Val Kilmer vetää ihan kohtuu hyvin roolinsa, mutta pari muuta sivuosanäyttelijää pistävät vihaksi (mm. Kujo niminen roolihahmo).

Leffassa on myös muutama aivan turha kohtaus, jolla ollaan yritetty tuoda mukamas hyvää mustaa huumoria mukaan leffaan Kuitenkin tämä kuuluu niihin leffoihin, joita ei saa koskaan myydä pois jos leffahyllyyn elokuva päätyy. Suosittelen varauksetta kaikille, sillä leffa on kuitenkin keskitasoa parempi teos ja hyvä rikostrilleri.

nimimerkki: Pharr

Arvosteltu: 18.10.2005