Ei ihan yllä ensimmäisten American Pie -elokuvien tasolle.

27.1.2008 01:06

Alkuperäinen nimi:American Pie Presents: The Naked Mile
Valmistusvuosi:2006

Elokuvan juoni menee näin. Erick Stifler (John White) on päättämässä lukiota, mutta kuinka ollakaan hän on vielä neitsyt. Erickin tyttöystävä Tracy (Jessy Schram) on ihana, mutta ei ole vielä valmis petipuuhiin. Tracyn kavereiden painostamisen jälkeen Tracy olisi valmis, mutta sattuu pieni välikohtaus, joten pelehtiminen epäonnistuu. Silloin Tracy antaa Erickille omatuntovapaan viikonlopun ja hän lähtee kahden kaverinsa kanssa Naked Mileen, mutta Tracy muuttakin mielensä viikonlopusta ja yrittää tavoittaa Erickiä, mutta turhaan. Onko Erick jo menettänyt poikuutensa?

Elokuva alkaa samaan tapaan kuin muutkin American Pie -elokuvat, joten heti alussa on jo meno päällä ja alkukohtaus onkin aika karu. Näyttelijät ovat hyviä ja onnistuvat hyvin, mutta enemmän olen tykännyt ensimmäisten AP-elokuvien näyttelijöistä. Lisäpisteitä saa siitä, että elokuvassa on mukana Mr. Levenstein (Eugene Levy) jota ei kyllä paljon elokuvassa näy, mutta tyypin väläytykset ovat niin hyviä niissä kohtauksissa missä hän esiintyy. Tässä American Piessa on ehkä eniten paljasta pintaa verrattuna muihin sarjan leffoihin, joten ikäraja on kohdallaan.

Elokuva on taattua American Pieta (paljasta pintaa ja muuta mukavaa), mutta ei kuitenkaan ihan yllä ensimmäisten American Pie -elokuvien tasolle. Kuitenkin Naked Mile on mielestäni yksi parhaimmista American Pie -elokuvista, koska missään vaiheessa ei tunnu siltä, että ei jaksaisi katsoa. Se miksi en anna elokuvalle 5 pistettä on se, että siitä puuttuu jotain enkä oikein tiedä mitä. Elokuvassa tapahtuu melkeinpä koko ajan jotain, joten eipä käy aika tylsäksi noiden 98 minuutin aikana. Naked Mile on hauskaa ja viihdyttävää katsottavaa jota suosittelen kaikille, varsinkin American Pie -faneille.

nimimerkki: Koivu

Arvosteltu: 27.01.2008