Batman: Tulossa entistä synkempiä visioita

9.5.2020 23:20

Samoin kuin moni muukin elokuva, uusin Batman-versiointi odottelee nyt hetkeä, jolloin sen kuvaukset voidaan käynnistää jälleen. Matt Reevesin ohjaamasta elokuvasta oli tiettävästi saatu ns. purkkiin n. 25 %, kun maailman koronavirustilanne seisautti myös Batmanin tekemisen.

Ensimmäistä kertaa Robert Pattinsonin harteille laskettu supersankarin viitta tulee näillä tietämin hulmuamaan valkokankailla ensi vuoden lopulla. Elokuvan on ennakkoon huhuttu sisältävän varsinaisen Batman-pahisten vyöryn. Uuden leffan yhteydessä on mainittu sekä Pingviini (Colin Farrell), Arvuuttaja (Paul Dano) että Kissanainen (Zoë Kravitz), eikä rikollisten lista välttämättä lopu siihen.

Batmanin alter egon palvelija Alfredia näyttelevä Andy Serkis on nyt kertonut tulevasta hieman lisää. Serkis ehti kuvaamaan omasta osuudestaan n. puolet ennen tuotannon keskeyttämistä. Hän vahvistaa elokuvan olevan aiempia Batman-rainoja synkempi, mutta ei täsmennä, laskeeko hän vertailukohdiksi myös esim. Justice Leaguen kaltaiset supersankareiden kokoontumisajot.

Omaa rooliaan Serkis vertaa näytelmäkirjallisuuden klassikoihin:

– Se pitää löytää [näyttelijänä] itse. Siinä on kuin näyttelisi ikonista Shakespeare-roolia, menet taaksepäin, palaat siihen uudelleen ja sinun pitää tehdä siitä omasi.

Serkisin mukaan tässä elokuvassa palvelija Alfredin ja herra Waynen väliseen suhteeseen on panostettu erityisesti. Hän jättää kuitenkin arvailujen varaan, toimiiko Alfred uudessa versiossa Batmanin taustatukena vai enemminkin hahmona, joka yrittää toppuutella isäntänsä vaarallista kaksoiselämää.

Lähde: IndieWire

Kuva: Warner Bros./Batman v Superman: Dawn of Justice, 2016