Yksi Netflixin katsotuimman leffan tekijöistä koki työnsä ajanhukkana

28.12.2019 13:51

Yli vuosi sitten Netflixin julkaisema Sandra Bullock -leffa Bird Box pitää tiettävästi yhä hallussaan suoratoistopalvelun katsotuimman oman elokuvan titteliä. Tämä jännityksen väreitä aiheuttanut selviytymiskamppailu sai ainakin 80 miljoonaa katsojaa. Vaikka sen tiedon luulisi ilahduttavan Bird Boxin tekijätiimin jäseniä, yksi soraäänikin löytyy.

Nine Inch Nails -yhtyeen keulakuvana tunnettu Trent Reznor (kuvassa) ja hänen bänditoverinsa Atticus Ross sävelsivät leffan musiikin, mutta Reznorilla ei ole aiheesta kovin lämpimiä muistoja.

– Kun uppouduimme siihen, tuntui kuin jotkut olisivat lepsuilleet. Jouduimme toimimaan yhdessä leikkaajan kanssa, jolla oli todella huono maku. Se oli eräänlainen este sille, mitä saimme leffaan. Ja kaiken paskan silasi se, että olimme miksauksen aikana keikkakiertueella. He miksasivat musiikin niin hiljaiseksi, ettei sitä voinut kuulla. Joten se oli… se oli vittu ajanhukkaa. Sitten ajattelimme, ettei kukaan näkisi tätä vitun elokuvaa. Vaan totta kai se on katsotuin leffa Netflixissä ikinä, Reznor toteaa.

Muusikkokaksikolla on myös tällä hetkellä elokuvaprojekti käsissään. He tekevät musiikkia vanhan tuttunsa David Fincherin tosipohjaiseen draamaan Mank. Ensi vuoden syyskaudelle valmistuvaksi odotettu elokuva asettaa säveltäjille jälleen uusia haasteita, sillä Reznor on kertonut heidän pyrkivän luomaan 1940-luvun tyyliin sopivaa musiikkia.

Lähteet: We Got This Covered, The Irish Times, Indiewire

Kuva: Rob Sheridan