Clint Eastwoodin uusin elokuva johti haasteeseen

Clint Eastwoodin tuorein elokuva, tositapahtumiin pohjaava Richard Jewell, ei ole vielä aloittanut edes kotimaansa elokuvateatterikierrosta, mutta jo nyt se on herättänyt närää. Elokuvan tuotantoyhtiö Warner Bros. on saanut haasteen koskien leffan sisältöä.

Laajalevikkisen atlantalaislehti AJC:n puolelta on esitetty väite, että Richard Jewell -leffalla yritetään tahrata 150-vuotiaan sanomalehden maine. Erityisen ikävänä AJC:ssä on koettu se, että elokuvassa lehden toimittaja Kathy Scruggs vaikuttaa hankkivan tietoja FBI:n agentilta seksiä vastaan. AJC:n päätoimittajan mukaan Scruggs ei toiminut niin.

Warner Bros. on tuoreeltaan kiistänyt väitteet lehden maineen lokaamisesta perusteettomina. Tuotantoyhtiöltä huomautetaan, että elokuvan lopussa on myös maininta, että Richard Jewell perustuu todellisiin historian tapahtumiin. Samassa maininnassa korostetaan, että elokuvan vuorosanoja, joitakin tapahtumia ja hahmoja on luotu ja kehitelty dramatiikan takia ja taiteellisista syistä.

Richard Jewell kertoo vuoden 1996 olympialaisten pommi-iskusta, jonka aikana sankarillisesti toiminut vartija joutui myöhemmin itse terroristiepäilyjen kohteeksi. Mm. Paul Walter Hauserin, Kathy Batesin ja Sam Rockwellin tähdittämän leffan Suomen ensi-iltapäivä ei ole vielä tiedossa.

Lähde: Deadline

Kuva: Warner Bros./Richard Jewell, 2019

R. Isoviita 10.12.2019 klo 14:05

Säveltäjämestari Andrew Lloyd Webber avautui Cats-flopista

Leffa jäi isosti miinukselle.

La La Land -ohjaaja täräytti tiskiin poikkeuksellisen hienon kännykkävideon

Damien Chazellen lyhytelokuva nähtävissä ilmaiseksi.

Game of Thrones -tähti solmi sopimuksen näytelmäroolinsa elokuvaversiosta

Peter Dinklage palaa klassikkohahmon osaan.

Seth Rogen kommentoi Robert Downey Jr:n floppileffan taustaa

Eläintohtorin seikkailu ei hurraata saanut.